StoryEditor

Ficove vlaky zadarmo rozbili trh. RegioJet hovorí o zrušení linky do Košíc

16.04.2015, 15:21
Autor:
SITASITA
RegioJet požiadal o pridelenie kapacít na linku do Košíc na ďalší rok, no napriek tomu pripúšťa zrušenie linky do Košíc.

Súkromná spoločnosť RegioJet plánuje prevádzkovať žlté vlaky IC na trati z Bratislavy do Košíc a späť aj v budúcom roku. Ako vo štvrtok informovala, požiadala už o pridelenie kapacít na osobnú železničnú prepravu na uvedenej trase na rok 2016. "RegioJet svoje investície plánuje z dlhodobého hľadiska a aj na Slovensku má záujem svojim cestujúcim dlhodobo ponúkať kvalitný servis a o triedu lepšie služby," uviedol hovorca spoločnosti Tomáš Bořuta.

RegioJet zároveň informoval, že prípadné rušenie svojich IC vlakov, ktoré medzi Bratislavou a Košicami jazdia od 14. decembra 2014, je iba krajným riešením. Môže sa tak podľa prepravcu stať pre nezodpovednú politiku štátu v tejto oblasti. "Stopercentné zľavy pre sociálne skupiny, ktoré kompenzuje vláda iba štátnemu prepravcovi v rýchlikoch, absolútne rozbili trhové prostredie, na čo v konečnom dôsledku môže najviac doplatiť cestujúca verejnosť," informoval Bořuta.

"Takéto konanie zo strany vlády môže mať za následok, že zo slovenských železníc zmizne kvalitný servis a nadštandardné služby, ktoré spoločnosť RegioJet na Slovensko priniesla," uzavrel.

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) od 15. apríla, ako už avizovala, znížila počet svojich IC vlakov z Bratislavy do Košíc a späť z troch na dva páry v pracovných dňoch. Týždenne tak bude prevádzkovať 25 namiesto 41 expresných vlakových spojov jazdiacich bez podpory štátu. Generálny riaditeľ ZSSK Pavol Gábor toto rozhodnutie v marci zdôvodnil tým, že odmietajú nezmyselnú cenovú vojnu, ktorú na uvedenej trase podľa neho rozpútal súkromný dopravca RegioJet.

ZSSK zredukovala aj počet IC vlakov cez víkend, pričom v sobotu nebude jazdiť žiadny. Víkendový IC Šarišan z Bratislavy do Prešova a Humenného zostal zachovaný. Štátne IC vlaky by po obmedzení mali najazdiť za týždeň 11,3 tisíca vlakových kilometrov namiesto 18,4 tisíca kilometrov.

RegioJet odmietol obvinenie zo začatia cenovej vojny, následkom čoho musel štátny prepravca redukovať počet svojich IC vlakov z Bratislavy do Košíc. Súkromný prepravca uviedol, že všetky zľavy a zvýhodnené cestovné ponúka cestujúcim najmä preto, aby cenovo dokázal konkurovať ZSSK. Štátna spoločnosť podľa RegioJetu navyše uplatňovala v IC vlakoch podnákladové ceny, ktoré s bezplatnou prepravou v rýchlikoch poškodzujú akéhokoľvek prichádzajúceho konkurenta.

01 - Modified: 2007-05-11 13:41:00 - Feat.: 0 - Title: Kaliňák: SR úspešne napreduje v príprave na vstup do Schengenu
01 - Modified: 2024-11-07 09:03:19 - Feat.: - Title: Súťaž šitá pre ZSSK vyvolá problém. Sklz v liberalizácii musíme riešiť v Bruseli spolu s Rakúšanmi či Dánskom 02 - Modified: 2024-11-06 09:04:50 - Feat.: - Title: Mobilná aplikácia slovenských železníc sa mení, cestujúci získajú okamžitý prehľad o svojom spoji 03 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov 04 - Modified: 2024-10-29 14:12:10 - Feat.: - Title: Ako budú jazdiť nové expresy, ktoré nahradia IC? Priamy spoj do Bratislavy dostane ďalšie krajské mesto 05 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 06:30