Milióny zo starej pohľadávky na účet Carga nepritečú. Rozhodlo sa tak ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD), a to na základe právnej analýzy od Rowan Legal. Štátny nákladný dopravca – Železničná spoločnosť Cargo - totiž od štátu žiadal peniaze ešte z čias ministrovania, dnes už nebohého, Alexandra Rezeša. „Ministerstvo mu to nezaplatí,“ konštatoval hovorca rezortu Martin Kóňa.
Korene problému siahajú do polovice 90-tych rokov. Vtedy, ešte jedna firma – Železnice – kupovali IC vlaky cez lízingovú spoločnosť Tory-leas, kde za peniaze ručil priamo štát. Za celý balík pritom firma mala zaplatiť 732,2 milióna slovenských korún. Hoci štátna firma svoje splátky postupne platila, v hre ostala len jedna neuhradená splátka. Z pôvodnej sumy – 333 tisíc eur – narástla s úrokmi za omeškanie na milióny eur.
Dvadsať jeden vozňov z tejto zmluvy je do dnešného dňa súčasťou majetku Železničnej spoločnosti Slovensko. Jazdia pritom po celom Slovensku v rámci IC vlakov a rýchlikov.