Doprastav má problém. Po trojročných starostiach na Slovensku aj Poľsku požiadala firma o reštrukturalizáciu. Informáciu na svojej stránke zverejnil Trend.
"Návrh na povolenie reštrukturalizácie bol na Okresný súd Bratislava I podaný dňa 24. 3. 2014,“ potvrdil pre Trend hovorca súdu Pavol Adamčiak. Od tohoto dátumu plynie lehota 15 dní na rozhodnutie o začatí reštrukturalizačného konania.
Firma sa chce zbaviť časti záväzkov, vďaka čomu by mohla naďalej fungovať. Záväzky Doprastavu pritom v roku 2012 predstavovali 233,6 milióna eur. Medzi najväčších veriteľov ešte v minulom roku patrili Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, VÚB, UniCredit, ČSOB a ING.
V poslednom roku vyhrala firma viaceré veľké verejné súťaže. S partnerskými firmami stavia diaľnicu D3 na Kysuciach, južný obchvat Žiliny na diaľnici D1 a rýchlostnú cestu R2 za Zvolenom. Tieto kontrakty mali Doprastav postaviť na nohy.
Oproti zákazkám, ktoré firmy vyhrávali v predchádzajúcich rokoch, sú lukratívnejšie. Firmy totiž upustili od cenovej vojny. Víťazné ponuky v tendroch už nie sú také podstrelené oproti cenovým odhadom, ako to bolo v rokoch 2011 a 2012.
Získaním lepších zákaziek vyriešil Doprastav jeden zo svojich dvoch veľkých problémov, ktorým bol nedostatok práce. Nevyriešil však druhý problém, ktorým bola nevydarená expanzia na poľský trh. Oba firmu dlho držali v červených číslach.
V roku 2011 dosiahla firma stratu 16 miliónov eur, v roku 2012 ďalších 48 miliónov eur. Čísla za rok 2013 ešte nie sú známe, ale vzhľadom na pretrvávajúce problémy a nedostatok práce to bola pravdepodobne tiež strata, uzatvára portál.