Podnikať so stravnými lístkami na Slovensku je lukratívny biznis. Marže sa totiž rátajú v desiatkach percent. Priemerná zisková marža firiem na Slovensku bola pred dvoma rokmi podľa Jána Dinga, analytika INESS, 2,7 percenta, pri gastrofirmách takmer 27 percent, teda desaťnásobok priemeru.
Navyše konkurencie na trhu nie je veľa. Veľkí hráči sú len štyria a tí sú združení v Asociácii emitentov stravných lístkov. V súčasnosti však zrejme všetci čelia dokopy skoro trojmiliónovej pokute od protimonopolného úradu za kartelové dohody. „V predmetnom karteli nie je možné uviesť konkrétne mená firiem, keďže ide o prvostupňové neprávoplatné rozhodnutie,“ vysvetľuje pre HN Miroslava Štrbáňová, hovorkyňa regulátora.
Podľa úradu sa firmy dohodovali na tom, aby obchodné reťazce neprijímali od ľudí viac ako pä...
Zostáva vám 85% na dočítanie.