Skupina Lego už dávno nie je o stavebniciach. Úspešne sa presúva do ďalších segmentov. Cez výrobu oblečenia pre deti až po segment obnoviteľných zdrojov. Zisk za minulý skupiny Lego presiahol jednu miliardu.
Údajne najlepší trh pre Lego? Nemecko. Deti stavebnicu do hodiny zložia, presne podľa návodu, umiestnia do vitríny a od rodičov drankajú ďalšiu. Aspoň to tvrdí starý vtip na účet nemeckej vášne pre konštruovanie. No faktom ostáva, že Lego dávno nepredstavuje len hračku pre deti. Záber je výrazne širší. Najsilnejší trh nie je Nemecko, ale USA. Len to neskrývané nadšenie pre návody a konštrukcie v Nemecku zrejme sedí.
Lego a turbíny
Lego dnes predstavuje obsiahlejší biznis, ako by sa na prvý pohľad zdalo. Základ síce stále tvoria stavebnice, no z nich sa časom postavili ďalšie diely. Oblečenie pre deti, lampy, hodinky, diáre... Najnovšie kocky biznisu skupiny sú už na míle vzdialené aj tým najdivokejším predstavám zakladateľa spoločnosti. Celovečerný film, počítačové hry alebo veterné turbíny v Severnom mori. A netreba zabúdať ani na sedem gigantických zábavných parkov, Legolandov. Záujem o ne neobchádza ani Slovensko. Jeden z bližších, dánsky, predstavuje podľa všetkého atraktívnu turistickú destináciu i pre Slovákov. A figuruje v ponuke i našich cestoviek. „Legolandy patria k obľúbeným atrakciám na poznávacích zájazdoch, a to nielen pre deti. Bádame tu trend, že okrem rodičov s deťmi chodia na tieto zájazdy aj starí rodičia s vnúčatami,“ podčiarkuje Jana Zedníková, marketingová riaditeľka cestovnej kancelárie...
Zostáva vám 85% na dočítanie.