Do odpisovaného obchodného reťazca Carrefour chce naliať peniaze a oživiť ho bývalý partner Penty Jozef Špirko. Ľahké to však mať nebude. Sieť v reštrukturalizácii totiž musí vyplatiť veriteľov a získať si späť dôveru zákazníkov. „Dôležité bude, či im dokážeme dať dostatočnú finančnú garanciu platbyschopnosti a o to sa budem snažiť,“ hovorí pre HN Špirko. Zákazníkov si chce získať širším sortimentom výrobkov, do ktorého chce pridať viac slovenskej produkcie, ako aj veľkou marketingovou kampaňou. Tá by mala zlepšiť pošramotený imidž značky Carrefour, ktorej sa nový investor nechce vzdať.
Konkrétnu podobu splácania dlhov vyrieši až ozdravný plán, ktorý vznikne asi o tri mesiace. „Záleží na tom, aké podmienky si s veriteľmi dohodne, či dostane úver na financovanie od nejakej banky a aký bude splátkový kalendár. Ak si dohodne splatnosť, ktorá bude akceptovateľná, môže to zvládnuť splatiť,“ myslí si Michal Kozub, analytik HomeCredit. Nový investor chce zachovať počet a lokality hypermarketov, ktoré sú v nákupných centrách a vo veľkých mestách.
Jozef ŠpirkoPavol Funtál
StoryEditor