Notoricky známa stavba – diaľničný obchvat Ružomberka, máta diaľničiarov už takmer osem rokov. V roku 2013 sa na výstavbu liptovskej D1 podpísala zmluva s Váhostavom a medzinárodnou skupinou stavebných spoločností OHL ŽS v hodnote 206 miliónov eur.
Do dnešného dňa narástla cena diela oproti tomuto číslu takmer o 50 percent, teda na 307 miliónov. Ani toto však nie je konečný účet. Predražiť stavbu podľa šéfa Zväzu stavebných podnikateľov Pavla Kováčika môže aj súčasný náhly rast cien stavebných materiálov.
Vstupné náklady totiž firmám od marca minulého roka významne narástli. Niektoré firmy už hlásia na stavbách zdržania či dokonca možný odstup od zmluvy.
Problém má aj Višňové
Aktuálne majú diaľničiari vo výstavbe asi 70 kilometrov rýchlociest a od zhotoviteľov evidujú nároky na 40 miliónov eur z dôvodu zvýšenia cien vstupných materiálov zo všetkých stavieb. Výnimkou nie je ani ostro sledovaný tunel Višňové, kde sa zhotoviteľ Skanska tiež borí s problémami s dodávkami....
Zostáva vám 85% na dočítanie.