Na transformáciu letísk je potrebné prijať návrh zákona o letiskových spoločnostiach, vláda ho pravdepodobne prerokuje v novembri. Tento zákon pridelí letiskám niekoľko výnimiek zo znenia Obchodného zákonníka. Ako uviedol generálny riaditeľ Slovenskej správy letísk Jaroslav Mach, o kúpu podielov na košickom a bratislavskom letisku prejavili záujem rakúski investori, ktorí sa už dlhší čas zaujímajú o bratislavské letisko, avšak aj firmy z USA či Argentíny.
Špeciálna Žilina
Špeciálnym prípadom je letisko Žilina, ktoré už v súčasnosti prevádzkuje súkromná firma. Tá v minulom roku zvýšila jeho majetok. Podľa Kvasnicu bude musieť Slovenská investičná a realitná spoločnosť ministerstvu predložiť konkrétny plán rozvoja letiska, ktorý rezort následne posúdi a rozhodne o ďalšom postupe. Je tiež možné, že samotný chod letiska bude prevádzkovať iný subjekt než infraštruktúru.Niektoré výkony slovenských letísk za január až apríl | ||||
Letisko |
Počet pasažierov 2002 |
Počet pasažierov 2003 |
Prepravený náklad 2002 (v tonách) |
Prepravený náklad 2003 (v tonách) |
Bratislava |
45 297 |
57 210 |
610,8 |
2465,3 |
Košice |
35 297 |
37 077 |
80 |
87,5 |
Poprad-Tatry |
5 326 |
7 742 |
1,5 |
0,8 |
Sliač |
155 |
483 |
1,6 |
99,2 |
Piešťany |
1 937 |
2 393 |
|
|
Spolu |
88 012 |
104 905 |
693,9 |
2652,8 |
Zdroj: SSL |