Šéf RegioJetu Radim JančuraHN/Peter Mayer
StoryEditor

RegioJet dvíha ceny na kľúčovej trase: Doplácame na Ficove vlaky zadarmo

24.08.2016, 13:57
Súkromný železničný dopravca RegioJet zdražil oddnes najlacnejšie cestovné vo svojich diaľkových vlakoch medzi Bratislavou a Košicami.

Za jazdu vlakom RegioJetu medzi dvoma najväčšími mestami na Slovensku cestujúci po novom zaplatia najmenej 12,10 eura namiesto doterajších deviatich eur. Vo vyšších tarifách u necelej polovice spojov cestovné naopak zlacnie, a to zhruba o 12 až 15 percent.

"Viem, že akákoľvek zmena cien nie je pre zákazníkov priaznivou správou, veríme však, že naše dôvody pochopia. Napriek úprave cien dodržíme to, čo sme hovorili pred naším vstupom na trh, že vďaka príchodu RegioJetu sa priemerné ceny cestovných lístkov trvalo znížia až o 30 percent," uviedol majiteľ RegioJetu Radim Jančura.

Chchcú dosiahnuť zisk

Dodal, že zmeny cenníka majú zabezpečiť, aby sa prevádzka diaľkových vlakov RegioJetu na Slovensku ešte tento rok dostala do zisku.

RegioJet začal na vlastné komerčné riziko prepravovať cestujúcich vo svojich vlakoch medzi Bratislavou a Košicami v decembri 2014. Cestujúcich sa snažil prilákať nižšími cenami cestovného, ​​ako požadoval štátny dopravca ZSSK vo svojich vlakoch vyššej kategórie IC.

ZSSK tento rok v januári IC spoje však zrušil s odôvodnením, že ich prevádzka je stratová. Štátny dopravca naďalej prepravuje cestujúcich na spomínanej trati v rýchlikoch, jazda týmto typom vlakov ale trvá dlhšie ako niekdajšími súpravami IC alebo vlakmi RegioJetu.

Minulý rok skončil RegioJet v strate

Jančura v tlačovej správe tiež uviedol, že vinou podnákladových cien v IC vlakoch ZSSK a bezplatného cestovania študentov a dôchodcov v štátnych rýchlikoch skončil RegioJet vlani v strate 5,5 milióna eur.

„Bohužiaľ, sme nútení ešte stále sanovať ekonomické škody spôsobené poškodením trhu podnákladovými cenami a cestovným zadarmo pre sociálne skupiny. Niektoré ceny sa vracajú do stavu pred spustením cenovej vojny so štátnymi železnicami.

Slovenský protimonopolný úrad tento rok v júli ale oznámil, že ZSSK nezneužil svoje dominantné postavenie na trhu formou podnákladových cien pri prevádzke svojich IC vlakov. Podnet na preverenie postupu ZSSK podal práve RegioJet.

Súčasná koaličná vláda premiéra Roberta Fica vo svojom programovom vyhlásení sľúbila prehodnotiť zrušenie IC vlakov. Ministerstvo dopravy si už objednalo vypracovanie príslušnej analýzy.

RegioJet zabezpečuje na Slovensku tiež štátom dotovanú vlakovú dopravu na regionálnej trati z Bratislavy do Komárna a prevádzkuje tiež autobusové linky.

Pozrite si archívny rozhovor so šéfom RegioJetu Radimom Jančurom:

+

01 - Modified: 2024-12-20 10:50:18 - Feat.: - Title: Masívne opravy na tratiach prinášajú ovocie, hlásia železnice. Riaditeľ hovorí o historickom kroku vpred 02 - Modified: 2024-12-18 09:07:21 - Feat.: - Title: Čudný krok alebo geniálny ťah? Poľská vláda uvoľňuje svoje strategické zásoby zmrazeného masla, reaguje na nárast cien 03 - Modified: 2024-12-16 14:54:08 - Feat.: - Title: Na trase Paríž-Berlín spustili priame vysokorýchlostné železničné spojenie, vlak zvládne trasu za osem hodín 04 - Modified: 2024-12-16 13:19:15 - Feat.: - Title: Chceli ste ušetriť na diaľničnej známke? Zabudnite, NDS zavádza dvojsečnú novinku 05 - Modified: 2024-12-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Aké triky majú na štátny bič top firmy? Stratégiu má košická Steelka, automobilka v Trnave aj mobilný operátor
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 20:43