Banku dnes na Slovensku len tak nekúpite. Potenciálnych cieľov na kúpu už veľa nie je. Hovorí sa o jednej či dvoch menších bankách, hovorí Andrej Zaťko.
Ste vnímaní ako retailová banka pre staršiu generáciu a menej príjmových klientov. Cítite sa v tejto škatuľke dobre alebo plánujete zmeny?
Myslím si, že sme v tejto škatuľke tak trocha aj neprávom. Historicky sme boli silní v týchto segmentoch, lebo máme veľkú distribučnú sieť cez Slovenskú poštu. Tiež sme boli vnímaní ako banka, ktorá nemá celý sortiment bankových produktov, čo s výnimkou úverov na bývanie tiež nie je úplne pravda. Napríklad hypotéky pre našich klientov neboli prioritné, preto sme ich neponúkali.
V istom období ste však hypotéky ponúkali...
Áno, ale neosvedčili sa, lebo banka vtedy bola nasmerovaná na jeden typ klientely. My však už viac ako rok túto stratégiu meníme a banku ideme orientovať aj na mladšiu generáciu. K doterajšej typickej klientele banky, ktorá pre nás bude stále prioritná, pridáme klientov od 35 rokov vyššie. A pre nich je už hypotéka dôležitý produkt.
Kedy môže byť vhodný čas vstúpiť na trh s hypotékami? Teraz, keď sú úroky na dne, asi vhodný čas nie je....
Veľa menších a stredných bánk vníma, že mať hypotéky je nutnosť napriek tomu, že veľa nezarábajú. Marže sú dnes veľmi nízke a bojujú s nimi všetky banky. Hypotéka je však produkt, pre ktorý vám klient odíde. Ak si klienta získate na hypotéku, tak ho potom viete presvedčiť aj na spotrebný úver, účet či kartu. V minulosti bojovali nižšími úrokmi o klienta najmä menšie banky, dnes to robia aj veľké. Navyše je tu množstvo regulácií, ktoré predstavujú extra náklady. V tomto prostredí sa ťažko bojuje o klienta.
V minulosti ste tiež veľmi ne...
Zostáva vám 85% na dočítanie.