Wiki
StoryEditor

Mars potichu znížil hmotnosť obľúbenej sladkosti. Zákazníci sa búria

22.11.2016, 09:35
Autor:
fihfih
Nepopulárny krok je reakciou firmy na rastúce ceny surovín.

Výrobca čokolády Mars v Británii potichu znížil hmotnosť balenia medových guľôčok v mliečnej čokoláde Maltesers. Nepopulárny krok, ktorý sa nepáči zákazníkom, je reakciou firmy na rastúce ceny surovín. "Zoštíhľovacou kúrou" prešla aj čokoláda Toblerone.

Britských fanúšikov čokolády si proti sebe pred dvoma týždňami poštvala už firma Mondelez International, ktorá svojej čokoláde Toblerone zväčšila medzery medzi čokoládovými ihlančekmi a tým sladkosť odľahčila. Zákazníci firmu začali obviňovať, že sa ich pokúša oklamať. Mondelez to zdôvodňoval zdražovaním surovín.

V odľahčovaní z ekonomických dôvodov pokračuje iný výrobca. Firma Mars podľa portálu The Independent znížila hmotnosť čokoládových guľôčok Maltesers zo 121 gramov na 103 gramov, teda o pätnásť percent.

Mars uviedol, že si musel vybrať medzi dvoma nepopulárnymi krokmi: zvýšením cien alebo znížením hmotnosti balenia. "Podobne ako ostatní výrobcovia čokolády vnímame rast cien surovín. Hoci sa snažíme tieto tlaky vstrebávať čo najviac, občas musíme pristúpiť k ťažkému rozhodnutiu a znížiť veľkosť niektorých produktov, aby si ich naši zákazníci naďalej mohli dovoliť," zaznelo v tlačovom vyhlásení.

Výrobca zredukoval tiež hmotnosť v baleniach čokoládových bonbónov Galaxy Counters. Namiesto 126 gramov má už len 112 gramov, cena zostala bez zmeny.

Index mliečnej čokolády analytickej spoločnosti Mintec ukazuje, že výrobcovia čokolády sú pod veľkým cenovým tlakom. Index, ktorý zahŕňa ceny kakaového masla, prášku, srvátky, cukru a sušeného plnotučného mlieka, tento rok narástol o 30 percent. Vo svete rastú predovšetkým ceny kakaového masla, ktoré tento rok zdraželo už o 40 percent kvôli zlému počasiu v pestovateľských krajinách a kvôli rastúcemu dopytu po čokoláde.

Výrobcovia, ktorí sa rozhodli pre redukciu hmotnosti svojich výrobkov, odmietajú, že ide o dôsledok brexitu. Prudké oslabovanie libry však dopadlo na iné potravinárske firmy. Do sporu o ceny s reťazcami sa napríklad dostala firma Unilever. V Británii zdražel tiež čaj.

01 - Modified: 2022-09-06 09:57:25 - Feat.: - Title: Rozuzlenie kampane s motívom čokolády. Ide o veľký rebranding známej značky 02 - Modified: 2022-07-17 15:24:43 - Feat.: - Title: Zrýchľujúca sa inflácia znižuje dopyt po čokoláde 03 - Modified: 2022-07-07 11:57:42 - Feat.: - Title: Spotreba čokolády sa vlani zvýšila, každý Slovák zjedol priemerne štyri kilogramy 04 - Modified: 2022-07-07 07:00:00 - Feat.: - Title: Dnes je medzinárodný deň čokolády. Táto sladkosť vám zlepší pamäť a predĺži život 05 - Modified: 2022-04-29 09:34:15 - Feat.: - Title: Ingenuity prvýkrát v ôsmich metroch. A ukázal, čo „ostalo“ z pristátia na Marse
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
01. december 2022 07:01