V júni ste zorganizovali turnaj vo Frankfurte. Ako vstup na nemecký trh hodnotíte?
Veľmi dobre. Natočili sme tam reality šou pre Bild, čo bola šou natočená s nemeckými bojovníkmi a pre tamojšie publikum. Prvý čisto nemecký produkt a súčasne náš štart, pričom to celé vyvrcholilo vo frankfurtskom Festhalle. Ide o slávnu halu, ktorá je známa vďaka autosalónom. Vôbec prvýkrát v histórii tam bol takýto turnaj. Celkovo prišlo deväťtisíc divákov, čo bol strop v návštevnosti MMA v tejto krajine. Žiadna iná domáca organizácia nikdy nemala toľko predaných lístkov.
Predpokladám, že vybaviť takúto arénu bolo náročné.
Mali sme šťastie, že komunikácia s ľuďmi z tejto haly prebehla hladko. Nemecko je totiž konzervatívne. V Hesensku tento šport povolili ešte len vlani a napríklad stále nie je možné vysielať MMA pred 23. hodinou. Trh je teda veľmi nepripravený a zaostalý.
Prekvapilo nás tiež, že dva dni pred turnajom si policajti dali s nami míting. Povedali nám, že príde 1 200 policajtov a z toho budú desiatky v utajení. A to medzi divákmi, čiže bolo potešujúce, že si kúpili lístky. Potom to vyzeralo tak, že zhruba tristo ťažkoodencov chodilo po hale po skupinách a ľudia sa medzi nimi pohybovali s pivom a párkom. Po čase aj sami policajti pochopili, že nehrozí žiadne nebezpečenstvo, a sami si začali turnaj užívať.
To mi pripomína dianie na futbalových šlágroch..
Oni si to tak aj vysvetľovali. Že to je krvavý šport a súčasne prídu aj problematickí jednotlivci. To si pritom treba povedať na rovinu. Ešte pred rokom 2016, keď sme začali, by ste na MMA asi nezobrali svoju priateľku. Nebolo to miesto, kde by sa človek cítil dobre ako v kine. Chodili tam rôzne pochybné skupiny, ktoré prirodzene ten charakter športu priťahuje. Nám sa podarilo vytvoriť príjemnú rodinnú atmosféru, čo bol náš cieľ a tvrdo sme na tom pracovali. A keď na Oktagon prídu ľudia z celého sveta, nemôžu uveriť, aké prostredie sme vytvorili. Na Západe to nie je bežné.
Najbližšie tam zavítate v októbri. Bolo to dohodnuté už predtým, alebo to prišlo na základe úspešnej premiéry?
Už predtým. Vedeli sme, že predaj lístkov ide, a že Frankfurt je miestom, kde – kvôli zložitosti celého tamojšieho trhu – chceme ešte chvíľu pôsobiť. Až potom pôjdeme do ďalších miest. Náš cieľ je udomácniť sa tam. Vybudovať trvalú základňu a byť pre Nemcov domácou organizáciou, ktorá robí turnaje pravidelne.
Zostáva vám 85% na dočítanie.