Posledné práce na rýchloceste R1 sa skončili pred takmer jedenástimi rokmi. Záverečnú bodku za nimi dal obchvat Banskej Bystrice, ktorý postavila firma Granvia v rámci rozsiahleho PPP projektu s dĺžkou 50 kilometrov.
Ako ďalší krok autostrády smerom na Donovaly sa mal stavať úsek po Slovenskú Ľupču, ktorý je pripravený na výstavbu už dlhšie. Expremiér Peter Pellegrini ho dokonca plánoval „prilepiť“ koncesionárovi R1 a budovať sa mal ešte v roku 2020.
Plány sa však po nástupe novej garnitúry zmenili a pokračovanie štvorprúdovky za odhadovaných zhruba 160 miliónov eur sa zaseklo. Úsek totiž nesplnil kritériá cestných priorít, keď skončil až na 61. priečke.
Napriek tomu plánuje rezort dopravy stavať aspoň polovicu osemkilometrového úseku, a to kvôli nevyhnutnej rekonštrukcii mostov, ktoré sa nachádzajú na pôvodnej trase cesty číslo 66. Vo veľmi zlom stave sú však aj premostenia v druhej – nateraz neriešenej – časti.
Hrozia viac než stokilometrové obchádzky
S ich opravou sa bude musieť popasovať Slovenská správa ciest. Problémových je na celej trase totiž dokopy sedem, z čoho tri sa vyriešia v prvej etape.
Zostáva vám 73% na dočítanie.