Najrýchlejšia koľajová alternatíva medzi Bratislavou a Košicami sú vlaky InterCity. Tie boli už odjakživa politickou témou. Niekedy ich štát dotoval, inokedy fungovali na komerčnej báze a boli časy, keď ich štát kvôli konkurencii súkromníka dokonca zrušil.
Po novom im však nehrozia žlté vlaky českého RegioJetu, o ktoré sa postaral ešte bývalý predseda parlamentu Andrej Danko, ale vlastné spoje štátneho dopravcu.
Expresy, ktoré prišli s novým grafikonom, sú od IC-čiek síce o 35 minút pomalšie a namiesto piatich zastavení ich majú až 15. Ich cena je však výrazne nižšia, a to až o tretinu. Novú konkurenciu už IC-čká pociťujú. Tieto špeciálne linky totiž fungujú komerčne, teda bez priameho štátneho príspevku na ich prevádzku.
„Od zmeny grafikonu 2022/2023 zaznamenávame vo vlakoch InterCity pokles cestujúcich a intenzívne ho riešime,“ povedal hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč. Zlé čísla odôvodnil sčasti menším počtom obchodných ciest po korone a sčasti narušením prípojov na IC vlaky, ktoré sú teraz viac kompatibilné s Expresmi.
Vlaky meškajú viac než vlani
Zostáva vám 80% na dočítanie.

