Posledná klenba v tuneli Višňové je zabetónovaná. FOTO: NDS
StoryEditor

Práce na tuneli Višňové: Horné klenby pokrylo 30-tisíc kubíkov betónu. Skanska pripravuje podklad pod vozovku

04.07.2023, 11:01
Autor:
TASRTASR

V tuneli dokončujú štrbinové žľaby, podkladné vrstvy pod vozovku, pracuje sa na drenážnom odvodnení tunela aj na sanácii ostenia v odvodňovacej štôlni.

Na stavbe diaľničného tunela Višňové dokončili zostávajúce horné klenby sekundárneho ostenia. Na finálny náter ostenia tunela je pripravených 800 z celkového počtu 1260 blokov v oboch tunelových rúrach. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková.

Podľa projektového manažéra Skanska Róberta Zwillinga použili na práce súvisiace s primárnym ostením 30-tisíc kubických metrov striekaného betónu. "V tuneli sa ukončili všetky zostávajúce horné klenby sekundárneho ostenia v počte 478 blokov. Na ich vyhotovenie sa použilo 87-tisíc m3 betónu. Na zaizolovanie tunela sa spotrebovalo 142-tisíc metrov štvorcových hydroizolačného súvrstvia. Z dna tunela sa vyťažilo 64-tisíc m3 rúbaniny a spätne sa zabudovalo 30-tisíc m3 podkladného a výplňového betónu pláne vozovky," uviedol.

image

Doprastav skončil po rokoch s miliónovou stratou. Inému stavbárovi pomohlo Višňové k rekordom

Oblastný manažér Skanska Vladimír Kotrík dodal, že v tuneli dokončujú štrbinové žľaby, podkladné vrstvy pod vozovku, pracuje sa na drenážnom odvodnení tunela aj na sanácii ostenia v odvodňovacej štôlni. "Na oboch portáloch tunela robíme definitívne obkladové konštrukcie, dokončili sme prevádzkovo-technologické objekty, káblové prepojenia tunela a vonkajšej časti portálov a diaľnice," doplnil.

Na úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové sa podľa hovorkyne NDS stavia celkovo osem mostov, pričom unikátom je použitie rôznych stavebných technológií na každom z nich. "Výstavba mostov pokračuje podľa harmonogramu. Položili sme všetky prefabrikované nosníky na mostných objektoch, najdlhšie mosty 203 a 202 už majú prejazdnú jednu stranu. Nosné konštrukcie pravého mosta SO 202 a ľavých mostov 203 a 204 ukončíme do dvoch mesiacov. Na ostatných mostoch dokončujeme práce na mostnom zvršku aj úpravy pod mostami," zosumarizoval vedúci výrobného strediska mostov Viliam Kučera.

image

Stopka hneď pre dve diaľnice na strednom Slovensku? Ťahom medzi juhom a severom hrozia rázne škrty

Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra. Úsek je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.

01 - Modified: 2023-07-03 17:30:49 - Feat.: 1 - Title: Doprastav skončil po rokoch s miliónovou stratou. Inému stavbárovi pomohlo Višňové k rekordom 02 - Modified: 2023-06-30 07:30:50 - Feat.: 1 - Title: Stopka hneď pre dve diaľnice na strednom Slovensku? Ťahom medzi juhom a severom hrozia rázne škrty 03 - Modified: 2023-06-26 05:38:09 - Feat.: 1 - Title: Višňové potrebuje bypass. Ide o núdzové riešenie, ktoré predraží tunel o milióny eur
01 - Modified: 2025-05-15 14:50:37 - Feat.: - Title: Pre ďalšiu rúru Braniska sa rozšíri stará cesta. Ekonómovia to kritizujú, ušetriť by sa dali desiatky miliónov 02 - Modified: 2025-05-16 10:06:03 - Feat.: - Title: Vodičov na našich diaľniciach čaká novinka, týka sa prednosti v jazde 03 - Modified: 2025-05-14 09:34:21 - Feat.: - Title: Vedenie NDS a autodopravcovia hovorili o novom mýte, ktoré prinesie európska smernica 04 - Modified: 2025-05-13 13:05:01 - Feat.: - Title: Druhý z troch chýbajúcich úsekov D3 by mal stáť okolo 261 miliónov eur 05 - Modified: 2025-05-01 13:56:23 - Feat.: - Title: NDS pripomína uzáveru D1 od Senca v smere do Bratislavy, začne sa v piatok večer
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. máj 2025 00:17