Ak by sa most dostal do „sedmičky“, teda havarijného stavu, musel by sa most v Šali zatvoriť. FOTO: Google Maps
StoryEditor

„Ruku do ohňa zaň nedám.“ Našim cestárom horí ďalší problematický most na dôležitej ceste

14.07.2023, 14:53
  • Doprava v priemyselnom meste na juhozápade Slovenska nie je ideálna. Vyriešiť by to mal obchvat.
  • Ten by mal pomôcť aj pri rekonštrukcii vážskeho mosta, keďže je v dezolátnom stave.
  • Obchvat však stále nie je ani len vysúťažený a životnosť premostenia odhadujú cestári na necelé dva roky.
  • Nedávno cestári ohlásili, že most sa nachádza už v šiestom, teda vo „veľmi zlom“ stupni stavebno-technického stavu. 

Veľká časť slovenských mostov je v dôchodkovom veku a tomu zodpovedá aj ich stav. K tragédii síce na nich doteraz nedošlo, menšie stavby prevažne na východe a v strede krajiny už padli.

Niektoré, ako napríklad most v Hlohovci a Seredi, sa zase museli uzavrieť. 

image

"Do chaty musím ísť cez burinu a koľaje." Pri havarijnom moste stopli deň po uzávere aj vlaky (+fotogaléria)

Jedno z problémových  premostení sa nachádza aj v Šali. Mesto známe svojou fabrikou na výrobu hnojív Duslo pritom spojenie dvoch brehov rieky Váh pre fungovanie bytostne potrebuje. Premostenie však má význam aj pre širší región, keďže najbližšiu obchádzku nájdete na severe cez most v Seredi a na juhu v Kolárove. Ďalšou možnosťou je kompa vo Vlčanoch.

Vo všetkých prípadoch však ide o obchádzky dlhé desiatky kilometrov. Nedávno však cestári ohlásili, že most sa nachádza už v šiestom, teda vo „veľmi zlom“ stupni stavebno-technického stavu. 

Lepšia šestka

Ak by sa most dostal do „sedmičky“, teda havarijného stavu, musel by sa zatvoriť. Občania dianie okolo stavby sledujú, a preto si od Slovenskej správy ciest vypýtali aj posúdenie, na základe ktorého sa stavba dostala do stavu, v akom sa aktuálne nachádza. To hovorí napríklad, že výstuž je napadnutá koróziou, injektážna zmes v okolí predpínacích drôtov zdegradovala a hrdza napadla aj iné časti mosta,...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-06 13:18:58 - Feat.: 1 - Title: Tender na kľúčový obchvat sa komplikuje. Poliaci sa na prvej priečke udržali len vďaka ÚVO 02 - Modified: 2023-02-12 10:02:23 - Feat.: 1 - Title: Veľké diaľničné projekty prídu na rad až po voľbách. Čo ešte stihne táto vláda? (prehľad) 03 - Modified: 2023-06-29 06:34:08 - Feat.: 0 - Title: Expert, ktorý pôsobil vo Švajčiarsku: Tunel pod Donovalmi nebude, hotové Višňové stiahne polovicu áut
01 - Modified: 2024-10-08 10:39:57 - Feat.: - Title: Šaľa od nového roka spoplatní parkovanie v meste, pôjde o vybrané úseky 02 - Modified: 2024-10-07 14:49:18 - Feat.: - Title: Taraba zrušil rozhodnutie EIA o povolení výstavby spaľovne odpadu v Šali 03 - Modified: 2024-08-23 12:15:47 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Západ Slovenska má najhoršie cesty, no dostáva nejmenej. Vládny audit odhalil pozadie výtlkov 04 - Modified: 2024-08-23 12:16:59 - Feat.: - Title: Dunaj a Váh robia cestárom problémy. Štát hasí havarijné stavy na dôležitých koridoroch 05 - Modified: 2024-07-18 22:00:00 - Feat.: - Title: Pracovali na nových lávkach pre Bratislavu aj JTRE. Budú to unikátne architektonické diela, tvrdí odborník
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
11. október 2024 12:57