Palubné jednotky medzinárodných poskytovateľov služby elektronického výberu mýta. FOTO: TASR/Dano Veselský
StoryEditor

Pred platením mýta kamióny neujdú, diaľničiari už testujú mobilné kontrolné jednotky

17.08.2023, 13:57
Autor:
TASRTASR

Nasleduje permanentné jazdenie na slovenských cestách, počas ktorej NDS overuje, či sú palubné jednotky jednotlivých EETS poskytovateľov správne nastavené.

Slovenský mýtny trh je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti už pripravený na príchod nových medzinárodných EETS poskytovateľov, ktorí budú vyberať mýto od nového roka už aj na Slovensku.

Tí sú momentálne v testovacej fáze, počas ktorej musia najazdiť 10-tisíc kilometrov, aby NDS preverila kompatibilitu systémov, informovala Národná diaľničná spoločnosť vo štvrtok.

image

Ódor: Európske mýto bude v roku 2024, nákladovosť by mala klesnúť pod 15 percent

"Počas individuálnych skúšok vykonáme na OBE jednotke poskytovateľa takmer 20 testov. Musia s palubnou jednotkou vykonať niekoľko prejazdov popri statickom kontrolnom vozidle, popri mobilnom kontrolnom vozidle a testujeme aj prejazdy pod kontrolnými bránami. Potom nasledujú komplexné skúšky, počas ktorých sa overí celková funkcionalita procesov," uviedla NDS.

Nasleduje permanentné jazdenie na slovenských cestách, počas ktorej NDS overuje, či sú palubné jednotky jednotlivých EETS poskytovateľov správne nastavené.

image

Slováci za mýtny systém zaplatia ešte raz. Vláda mala šancu stopnúť nevýhodnú zmluvu so Skytollom

"Kontrolné vozidlo je vybavené monitorom, ktorý zobrazuje dáta z testovaných palubných jednotiek uložených v okoloidúcom vozidle. Mýtny úradník si vie prejsť všetky potrebné informácie - napríklad počet náprav, emisnú normu nákladného vozidla, ale hlavne vie skontrolovať, či je palubná jednotka zapnutá a či je mýto zaplatené alebo nie," priblížila priebeh testovanie hovorkyňa spoločnosti Eva Žgravčáková.

V akreditačnom procese sa momentálne nachádzajú štyria EETS poskytovatelia, a to konkrétne ITIS, Telepass, Eurowag a Toll4Europe. "Vytvorili sme všetky podmienky na to, aby všetci otestovaní EETS poskytovatelia nastúpili na ostrú prevádzku 1. 1. 2024," uzavrela NDS.

01 - Modified: 2023-08-16 16:23:45 - Feat.: 1 - Title: Ódor: Európske mýto bude v roku 2024, nákladovosť by mala klesnúť pod 15 percent 02 - Modified: 2023-08-16 14:48:23 - Feat.: 1 - Title: Národná diaľničná spoločnosť chce od SkyTollu kúpiť systém na známky, tvrdí nadácia Zastavme korupciu 03 - Modified: 2023-08-16 10:00:40 - Feat.: 1 - Title: Prevádzkovateľ mýtneho systému Skytoll tvrdí, že nebránil ukončeniu zmluvy so štátom v roku 2020
01 - Modified: 2024-10-01 13:30:00 - Feat.: - Title: Desiatky investorov chcú podnikať na východe. Láka ich najmä diaľnica na Ukrajinu 02 - Modified: 2024-09-21 13:28:22 - Feat.: - Title: Ruské úrady po dronovom útoku uzavreli časť diaľnice a museli evakuovať ľudí 03 - Modified: 2024-08-22 12:34:13 - Feat.: - Title: Zmeny cien mýta vychádzajú z európskej smernice. Jej zavedenie je povinné, reaguje rezort dopravy na Danka 04 - Modified: 2024-08-21 13:58:09 - Feat.: - Title: Slovensko nebude tranzitnou krajinou pre zvyšok EÚ, vysvetľoval Ráž vyššie sadzby mýta 05 - Modified: 2024-08-21 10:46:48 - Feat.: - Title: Vláda schválila zmeny v systéme výberu mýta, kamióny budú platiť za emisie oxidu uhličitého
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
07. október 2024 04:52