StoryEditor

Minister Lančarič pre HN: Uvažujeme nad tým, že diaľnicu medzi Turcom a Liptovom postavíme cez PPP projekt

05.10.2023, 00:00

V rozhovore s ministrom dopravy Pavlom Lančaričom z úradníckej vlády sa dozviete:

  • Kedy by vodiči mohli obísť Strečno a po prvý raz sa previezť tunelom Višňové.
  • Ako by mohol štát financovať výstavbu autostrády z Turian do Hubovej.
  • Aké očakávania má od súkromnej spoločnosti Leo Express na južnej trati.
  • Prečo sa rozhodol pre personálne zmeny v jednej z veľkých štátnych spoločností. 

Prešov sa dočkal prvej časti svojho severného obchvatu, ktorý mal byť otvorený už začiatkom leta, no napriek tomu nejde o nejaký zásadný posun. Výstavba jeho druhej časti má však trvať štyri roky. Stihne sa to?

Na chvíľu by som sa vrátil ešte k jeho prvej časti. Stavbu sme stihli veľmi solídne nielen na slovenské, ale aj na európske pomery. Pôvodný termín bol júl, napokon sa otvoril v septembri, čo sú len dva mesiace. Navyše sme celkovú sumu stavby z pôvodných 135 miliónov eur zvýšili len o štyri milióny. 

Nie je to síce nula, ale vzhľadom na to, že sa vopred nedá všetko predvídať, môžeme povedať, že prvá etapa išla skutočne veľmi dobre. Pri druhom úseku som veľmi rád, je už vybraný jeho dodávateľ aj zhotoviteľ. Ide o dlhší úsek, ktorý bude mať až 10,5 kilometra, ten prvý mal 4,2 kilometra.

Je možno chybou, že si diaľnice striháme na malé časti. Administratíva pri každej z nich potom trvá rovnako dlho, zbytočne sa opakuje a celkovo sa nám tiež napokon predražujú.

VIDEO: pozrite si celý rozhovor s ministrom dopravy Pavlom Lančaričom

Pozrite si celý rozhovor s ministrom dopravy Pavlom Lančaričom.

Je to možno z extrému do extrému, ale keď sa v roku 2010 cez PPP projekty plánovala severná diaľnica, kritizovalo sa, že ide o príliš veľké úseky...

Áno, každý extrém je zlý. Ak hovoríme o štyroch kilometrov, naozaj sa mi to zdá primálo. To isté platí aj vtedy, ak by to bolo 200 kilometrov.

Cesta, ako postaviť obchvat Prešova, sa evidentne našla. Už 25 rokov sa však hľadá aj cesta na dokončenie tunela Višňové a blízkej diaľnice, vďaka ktorej sa bude dať obísť Strečno. Máme rok 2023, je koniec roka 2025 reálny termín?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-10-02 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Nový minister dopravy si vytiahne čierneho Petra. Problémy bude musieť hasiť pri Bratislave aj na severe 02 - Modified: 2023-09-08 15:23:44 - Feat.: 1 - Title: Štát má ďalší dopravný problém. Oravskej diaľnici hrozí scenár z Višňového pri Žiline 03 - Modified: 2023-08-04 15:30:00 - Feat.: 1 - Title: Stavať mali začať už vlani. 10-kilometrový obchvat na východe narazil pre podozrenie z konfliktu záujmov 04 - Modified: 2023-08-04 12:21:09 - Feat.: 1 - Title: Kreslia novú diaľnicu pri Trenčíne. Štvorprúdovka je v hre, pretože stará cesta je vyťažená 05 - Modified: 2023-07-26 09:57:16 - Feat.: 1 - Title: Doprastav má blízko k diaľnici na strednom Slovensku. Je o desať percent lacnejší než ostatní
01 - Modified: 2024-04-04 10:28:33 - Feat.: - Title: Všetko pre stabilné ceny. Rusko v marci znížilo vývoz benzínu po železnici na polovicu 02 - Modified: 2024-04-03 13:15:01 - Feat.: - Title: ZSSK a odborári sa dohodli. Kolektívnu zmluvu predĺžia do roku 2028, priniesť má lepšie pracovné podmienky 03 - Modified: 2024-03-28 21:44:44 - Feat.: - Title: Grécky parlament zamietol návrh na vyslovenie nedôvery vláde po vlakovej nehode. Mala manipulovať vyšetrovanie 04 - Modified: 2024-03-28 14:31:51 - Feat.: - Title: Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy 05 - Modified: 2024-03-26 07:54:43 - Feat.: - Title: Deutsche Bahn postupne znížia pracovný čas rušňovodičov na 35 hodín týždenne
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
10. apríl 2024 04:04