Václav Mika. FOTO: HN/Peter Mayer
StoryEditor

Mika: Na Slovensku rastie počet turistov i prenocovaní,vracajú sa i zahraniční

25.12.2023, 11:14
Autor:
TASRTASR

Aj napriek nie úplne priaznivým okolnostiam, ktoré ovplyvňovali cestovný ruch, bol podľa Václava Miku v tomto roku trend nárastu zahraničných turistov dynamickejší ako domácich, tých totiž v lete zlákalo skôr more.

Od skončenia pandémie spôsobenej ochorením covid-19 sa zvyšujú všetky parametre cestovného ruchu. Rastie počet turistov i prenocovaní a na Slovensko sa opäť vracajú zahraniční turisti.

Uviedol to generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika, podľa ktorého sú trendy v cestovnom ruchu priaznivé.

"Určite je to priaznivý trend, naše modely prepočítali, koľko bude po pandémii trvať, kým sa počty turistov a prenocovaní vrátia na čísla z predpandemického obdobia a trend bol viac ako tri roky. Nárast zahraničných turistov je dynamický a verím, že sa nám do troch rokov podarí tie parametre naplniť aj napriek tomu, že nie všetko na trhu nám pomáhalo," uviedol Mika s tým, že turistický ruch ovplyvnil vojnový konflikt na Ukrajine či uzavretie niektorých trhov i nárast cien energií.

Aj napriek nie úplne priaznivým okolnostiam, ktoré ovplyvňovali cestovný ruch, bol podľa Miku v tomto roku trend nárastu zahraničných turistov dynamickejší ako domácich, tých totiž v lete zlákalo skôr more.

Hoci sa návštevnosť Slovenska zahraničnými turistami vyvíja priaznivo, podľa Miku sa sleduje ťažšie, chýba totiž digitalizácia cestovného ruchu.

"Cestovný ruch na Slovensku sa vlastne ocitne v štatistikách a oficiálnych dátach iba vďaka tomu, keď sa turista ubytuje a prenocuje," uviedol Mika.

Ako dodal, nie je možné zachytiť objem turistov, ktorí prídu na jeden deň a neprenocujú. Zrátať tiež nemožno turistov, ktorí sa ubytujú mimo oficiálnych zariadení, teda cez digitálne platformy či v súkromí.

Podľa Miku Slovakia Travel pracuje na podpore príjazdového cestovného ruchu všetkými dostupnými komunikačnými nástrojmi.

Slovensko sa turistom v zahraničí snaží priblížiť prostredníctvom štandardnej reklamy, ale aj účasťou na výstavách a veľtrhoch cestovného ruchu či B2B aktivitách.

"Slovensko je stále ešte krajinou, ktorá nie je veľmi poznaná. V predošlých obdobiach chýbala kontinuálna a konzistentná komunikácia Slovenska ako turistickej destinácie, tu máme oproti okolitým krajinám stále veľký deficit. Slovensko je veľmi atraktívnou turistickou destináciou, čo, žiaľ, ešte stále nie je úplne v povedomí. Našou prácou je, aby bola atraktivita Slovenska komunikovaná tak, aby sa stalo značkou cestovného ruchu," dodal Mika.

01 - Modified: 2024-12-19 16:08:01 - Feat.: - Title: Kriminalisti zaistili účtovné doklady spoločností, ktoré prevádzkovali odberové miesta počas covidu 02 - Modified: 2024-12-07 17:49:36 - Feat.: - Title: Pandémia zmenila pracovný trh, ľudia striedajú prácu z domu s tou v kancelárii. Najviac sa zmenil IT sektor 03 - Modified: 2024-12-03 14:23:20 - Feat.: - Title: Správa Kongresu podporuje teóriu úniku koronavírusu z laboratória v Číne 04 - Modified: 2024-11-29 14:52:26 - Feat.: - Title: Laos po otrave turistov metanolom zakázal miestnu značku vodky a whisky 05 - Modified: 2024-11-28 19:21:07 - Feat.: - Title: Predaj dlhopisov v Európe už tento rok prekonal rekord z doby pandémie, pravdepodobne ešte vzrastie
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. december 2024 18:26