Pivo má u našich českých susedov špeciálne miesto. Považujú ho za svoj národný nápoj, čo sa odráža aj na spotrebe. Spomedzi európskych štátov býva najvyššia.
Napríklad v roku 2023 vypil jeden obyvateľ Českej republiky priemerne 128 litrov moku. U nás je to necelá polovica z tohto objemu.
Značky, ktoré na spomínanom trhu pôsobia, však aktuálne vnímajú nové trendy, ktorým sa museli prispôsobiť. Upozornil na to portál iDNES.cz.
Kým kedysi Česi natoľko nesiahali po menších, takzvaných tretinkových fľašiach, časť populácie ich dnes preferuje. Výrobcovia piva tak reagovali rozšírením ponuky aj o takéto objemy na pultoch českých maloobchodníkov.
Podľa Martina Grygaříka, obchodného riaditeľa Plzeňského Prazdroja Slovensko, je pre spotrebiteľov táto veľkosť lákavá aj vďaka jednoduchšiemu prenášaniu. Okrem toho ich mladšia generácia vníma ako štýlovejšie a pivo sa navyše aj rýchlejšie vychladí. HN teda zaujímalo, či pivovarníci podobné správanie registrujú aj na Slovensku.
Predaje poskočili o niekoľko percent
„Slovenskí spotrebitelia si obľúbili tretinkové fľaše Peroni. Okrem toho v tomto type obalu ponúkame aj ležiak Pilsner Urquell, pri ktorom sme ponuku vratných sklenených tr...
Zostáva vám 85% na dočítanie.