V roku 2024 nebude dokončený ani jeden diaľničný úsek. Naposledy nastala takáto situácia pred piatimi rokmi. Bilanciu v sprejazdnených kilometroch sa však štátu podarilo v decembri tohto roka zlepšiť, keď odovzdali vodičom do užívania aspoň dva kilometre pripravovanej autostrády D1 medzi Hubovou a Ivachnovou.
Okrem toho sa ešte v lete sprejazdnil aj privádzač pri Kysuckom Novom Meste, ktorý bude v budúcnosti súčasťou diaľnice D3. Zatiaľ slúži aspoň na dočasné odklonenie ťažkej dopravy, ktorá doteraz brázdila cesty okresného mesta. HN sa aktuálne pozreli na najdôležitejšie „diaľničné momenty“, ktoré sa v tomto roku na Slovensku odohrali.
1. Križovatka D1/D4
Dĺžka stavby: 3,6 kilometra
Zhotoviteľ: Budimex, S. A.
Zmluvná hodnota: 110,9 milióna eur
Príbeh križovatky dvoch diaľnic, ktorá nestojí. Predsa len by sme jej príbeh v krátkosti zhrnuli. V období pred výstavbou obchvatu Bratislavy bolo križovanie zakreslené tak, že D4 išla ponad existujúcu diaľnicu D1. Proti takému riešeniu sa však postavil vtedajší starosta Vajnôr Ján Mrva.
Nakoniec sa pristúpilo k riešeniu viesť nový obchvat popod starú autostrádu, museli sa však urobiť nové projekty, a tak sa križovatka dorába dodatočne. V...
Zostáva vám 85% na dočítanie.