Dvadsaťpäť percent slovenských podnikateľov sa už stalo cieľom podvodu, 11 percent prišlo o peniaze a 12 percent o zákazníkov. Viac ako tretina pozná iného podnikateľa, ktorého firma sa stala obeťou kybernetických podvodníkov. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Mastercard.
Prieskum takisto ukázal, že 5 z 10 majiteľov firiem si nie je istých, ako sa správne pred kyberútokmi chrániť. Až 74 percent podnikateľov uvádza, že otázkam kyberbezpečnosti potrebuje lepšie porozumieť.
Pre riziká podvodov sú podnikatelia takisto veľmi opatrní, čo sa týka rozširovania svojich obchodných činností. Osem z desiatich uviedlo, že pre riziko podvodu váhajú s rozširovaním svojej firmy. Okrem toho sa 29 percent podnikateľov obáva, že pokiaľ by bola ich firma napadnutá, museli by jej činnosť ukončiť.
„Podnikatelia musia na narastajúce hrozby digitálnych podvodov a kyberútokov reagovať a aktívne svoje podnikanie chrániť. Naša štúdia podčiarkuje kritickú potrebu lepšej osvety a vzdelávania, silnejších bezpečnostných opatrení a širšej spolupráce medzi odbormi, aby sme dokázali podnikateľom pomôcť lepšie sa chrániť,“ povedala Jana Lvová, generálna riaditeľka spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.
„V spoločnosti Mastercard si veľmi dobre uvedomujeme, že drobní podnikatelia sú chrbticou ekonomiky a že ich odolnosť je nevyhnutným predpokladom rastu a inovácií. Preto im poskytujeme nástroje a ochranu, ktoré potrebujú na to, aby v čoraz náročnejšom a komplikovanejšom digitálnom prostredí dokázali prosperovať,“ dodala Lvová.