Na železničných koľajach sa v októbri odohrala jedna z najväčších vlakových nehôd v novodobej histórii. Našťastie si zrážka dvoch rýchlikov na východe krajiny nevyžiadala žiadnu obeť, zranili sa však desiatky ľudí. Okolnosti tejto udalosti pre HN priblížil šéf Železničnej spoločnosti Slovensko Peter Helexa.
Okrem tohto čerstvého prípadu Helexa povedal aj to, ako chce firma uťahovať opasky, keďže v budúcom roku majú v rozpočte o desiatky miliónov eur menej. Firma, podobne ako aj správca infraštruktúry či nákladný dopravca Cargo, sa nevyhne znižovaniu počtu zamestnancov. Aký je výsledný stav, ktorý chcú dosiahnuť, zatiaľ riaditeľ neprezradil. Najprv to chce povedať svojim pracovníkom v januári.
V období, keď sme dohodovali toto stretnutie, mala znieť moja prvá otázka inak, udalosti uplynulých týždňov to však zmenili. Došlo pravdepodobne k jednej z najväčších vlakových nehôd minimálne v novodobej slovenskej histórii. Na základe prvotných informácií mal zlyhať ľudských faktor, ale vyšetrovanie ešte prebieha. Aké boli vaše prvé reakcie ako šéfa firmy, keď sa táto nehoda stala a čo sa dialo vo firme v prvých chvíľach?
Môžem potvrdiť, že išlo skutočne historicky o jednu z najvážnejších vlakových nehôd. Vďakabohu nikto neprišiel o život. U všetkých cestujúcich, aj našich zamestnancov, je podľa našich informácií pozitívna prognóza z pohľadu ich uzdravenia. Vyšetrovanie prebieha, na úrovni našej, ako aj na úrovni polície, kde spolupracujeme spolu so ŽSR. Zapojil sa aj vyšetrovací orgán ministerstva dopravy, takže ich vedieme viacero. Myslím si, že budú ukončené v priebehu týždňov.
V prvom momente je veľmi dôležité, že príkladne zafungovali záchranné zložky. Takisto naši zamestnanci a napriek tomu, že niektorí boli zranení, dokázali cestujúcim pomôcť a koordinovať záchranné práce. Chcem poďakovať všetkým záchranným zložkám, ako aj našim zamestnancom.
Napriek nešťastiu to hodnotím ako príkladný spôsob spolupráce. Spolu s kolegami zo ŽSR sme odstránili pomerne rýchlo väčšinu vozidiel, ktoré boli účastné na tej nehode, dnes nám tam zostal jeden rušeň a jeden vozeň.
Čo bude s nimi?
Zostáva vám 91% na dočítanie.

