Nemecký maloobchodný reťazec Aldi investuje do roku 2022 do expanzie v Spojených štátoch 3,4 miliardy USD (3 miliardy eur). Cieľom je zvýšiť počet obchodov v krajine na 2 500 zo súčasných 1 600, oznámila spoločnosť v noci na dnes.
Už na začiatku tohto roka firma uviedla, že do konca roka 2018 chce otvoriť v USA ďalších 400 obchodov a investovať 1,6 miliardy dolárov (1,43 miliardy eur) do premeny 1 300 obchodov. Rozhodnutie firmy o investíciu prichádza v čase silnej konkurencie a cenovej vojny na americkom trhu.
Tento týždeň sa chystá v USA otvoriť prvý z plánovaných 100 obchodov nemecký konkurenčný diskontný reťazec Lidl. V máji firma uviedla, že chce ponúknuť produkty o 50 percent lacnejšie ako konkurencia.
Prudké tempo expanzie Aldi a Lidl pravdepodobne ďalej naruší trh s potravinami v USA, ktorý od roku 2014 zažil 18 bankrotov. Oba reťazce tiež ohrozujú britských predajcov potravín, ako Tesco alebo ASDA, čo je britská divízia amerického Wal-Martu.
Expanzia Aldi vytvorí v USA 25-tisíc pracovných miest. Aldi sa tiež stane tretím najväčším predajcom potravín v USA za spoločnosťami Wal-Mart a Kroger. Aldi upozornila, že 2 500 obchodov bude zodpovedať približne 53 percentám predajní americkej jednotky Wal-Mart v USA, napísala agentúra Reuters.