Od decembrovej zmeny cestovného poriadku sa skráti vďaka dokončeniu posledného vysokorýchlostného úseku spojenie Berlín - Mníchov o viac ako dve hodiny, v ďalších trasách budú rýchle súpravy ICE jazdiť častejšie ako doteraz.
Minulý týždeň sa vydal na trasu Berlín - Mníchov po novej trase označenej ako VDE 8 rýchlovlak ICE prvýkrát, cestu zvládol za 3 hodiny a 55 minút. S rovnakou dobou počíta aj cestovný poriadok, ktorý začne platiť v decembri. "Pôjde o najväčšie zlepšenie ponuky histórii firmy," povedal šéf Deutsche Bahn Richard Lutz.
Od roku 1996
Rýchlostné spojenie medzi prvým a tretím najväčším mestom v Nemecku začali budovať už v roku 1996, stavbári ho dokončili na prelome roka. Odvtedy prebieha testovacia prevádzka. Ku stavebne najnáročnejším patril 107 kilometrov dlhý úsek z Erfurtu do Ebensfeld, na trati cez Durynský les je 22 tunelov a 29 mostov, vlak strávi v podzemí či na moste takmer polovicu tejto trasy.
Nové spojenie má konkurovať lietadlám, autobusom aj autám medzi oboma mestami. Celkom zhruba šesťsto kilometrov trate pre rýchlovlaky vyšlo na 10 miliárd eur. Maximálna rýchlosť na trase je 300 kilometrov za hodinu.
Cena je neznáma
DB zatiaľ nepovedalo, koľko budú stáť lístky. Tie sa začnú predávať v októbri. Od augusta začnú jazdiť na trase vlaky podľa cestovného poriadku v rámci testovania, ale bez cestujúcich. DB nasadí na trať dva druhy vlakov: ICE Sprinter, ktorý bude zastavovať iba v Erfurte a Norimbergu a zvládne cestu za 3:55 hodiny a pomalšiu súpravu vlakov, ktoré budú zastavovať častejšie. Tie zvládnu cestu za 4:25. Aj to je však výrazne rýchlejšia jazda, než doterajších 6 hodín a 12 minút.
Štart nových vlakov prinesie veľké zmeny aj pri ďalších spojeniach: novým prestupným uzlom medzi rýchlovlakmi sa stane Erfurt, kde budú nadväzovať na spojenie rýchlovlaky z Frankfurtu. Na iných trasách pribudne frekvencia spojenia, napríklad z Berlína do Hamburgu budú vlaky jazdiť každú polhodinu.