StoryEditor

Železnice chcú zrýchliť hlavnú trať na severe, únia prispeje desiatkami miliónov

11.07.2017, 00:00
Stanica Žilina je druhým najdôležitejším uzlom. Spája Slovensko so susedným Poľskom a Českom, upozorňuje bývalý riaditeľ národného dopravcu.

Železnice chystajú ďalšiu súťaž na zrýchlenie hlavnej trate. Na nové koľaje na 8,5-kilometrovom úseku od Žiliny po Strečno prispeje Európska únia 50 miliónmi eur. Koľko bude stáť celá stavba spolu, nie je jasné, rovnako ako termín súťaže. Železnice tvrdia, že to budú vedieť až po uzavretí grantovej dohody.


Vyžadujú 160-kilometrovú rýchlosť
Len pred niekoľkými dňami pritom Železnice spustili súťaž na zlepšenie úseku medzi Popradom a Štrbou. Aj pri Strečne Brusel očakáva, že vlaky pôjdu až 160-kilometrovou rýchlosťou. Ani v tomto prípade to nebude možné hneď. Na vysokú rýchlosť totiž treba inštalovať európsky zabezpečovací systém ETCS. Ten sa zatiaľ neobjednal ani pre úsek Poprad...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-09-26 08:32:25 - Feat.: - Title: Vozový park v Bratislave majú obmeniť ďalšie nové kĺbové autobusy 02 - Modified: 2022-09-26 07:08:20 - Feat.: - Title: Bratislavskí vodiči sa v pondelok ráno zdržia v okolí tunela Sitina 03 - Modified: 2022-09-22 13:31:57 - Feat.: - Title: Doprava v Bratislave sa opäť miestami komplikuje, hlásia nehody i kolóny 04 - Modified: 2022-09-21 06:43:40 - Feat.: - Title: Železnice chcú riešiť problém bratislavských satelitov. V hre sú dve úplne nové trate (mapa) 05 - Modified: 2022-09-25 08:59:26 - Feat.: - Title: Z Viedne do Bratislavy za 40 minút? Rakúske vlaky zrýchlia na dvestovku, my výrazne meškáme
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
29. september 2022 06:14