Švajčiarsky potravinársky koncern Nestlé zaznamenal za prvých deväť mesiacov 2019 nárast tzv. organických tržieb o 2,9 percenta. A zároveň oznámil, že plánuje vrátiť akcionárom počas nasledujúcich dvoch rokov až 20 miliárd švajčiarskych frankov (18,19 miliardy eur).
Nestlé tiež plánuje zmeny v divízii balených vôd, ktorá zápasí so slabými výsledkami.
Výrobca čokoládových tyčiniek Kit Kat, rezancov Maggi a vegánskych hamburgerov expanduje do nových oblastí, ako sú rastlinné alternatívy mäsa alebo produkty vyrobené výhradne z prírodných ingrediencií, aby podporili rast na vleklom trhu.
Organické tržby spoločnosti Nestlé, očistené od kurzových vplyvov a akvizícií, sa za deväť mesiacov do konca septembra zvýšili o 2,9 percenta na 68,4 miliardy frankov zo 66,4 miliardy frankov v predchádzajúcom roku. Čisté akvizície mali pozitívny vplyv na úrovni 0,7 percenta a devízové kurzy znížili tržby o 1,5 percenta.
Koncern Nestlé potvrdil svoj výhľad za celý tento rok a očakáva rast organických tržieb približne o 3,5 percenta a prevádzkovú maržu 17,5 percenta alebo viac.
Uviedol tiež, že sa rozhodol rozdeliť akcionárom v rokoch 2020 - 22 až 20 miliárd frankov, najmä formou spätného odkupovania akcií, ale sú tiež možné aj špeciálne dividendy.
V samostatnom vyhlásení spoločnosť Nestlé oznámila, že divíziu balených vôd, ktorá za deväť mesiacov zaznamenala slabý rast tržieb o 0,5 percenta, už nebude riadiť ako jeden globálny podnik. Namiesto toho ju integruje do svojich troch geografických zón.