Dnes vzdelávate ľudí o kryptomenách, no priviedla vás k tomu vášeň k matematike. Spomínate si, kedy ste sa začali zaujímať o čísla?
Prvotný záujem začal, keď som bol asi prvák na základnej škole. Vtedy sme sedávali v kuchyni a ocino do nás so sestrou tlačil matematiku a rovnice. Najskôr to bolo trápenie, no potom ma to začalo baviť. Na základnej škole som chodil na rôzne pytagoriády, olympiády a súťaže. Na strednej a vysokej škole som matematiku už doučoval svojich spolužiakov a iné ročníky. Popri štúdiu som začal podnikať, takže mi boli blízke aj financie.
Ako ste sa od matematiky dostali až k bitcoinu?
Zhruba pred štyrmi rokmi som sa stretol s kamarátom, aby mi nakódoval webstránku. Pýtal som sa ho, čo teraz robí. Povedal, že sa venuje bitcoinu. Chcel som mu to vyhovoriť, že to je bublina a pyramída. On mi nezačal hovoriť, ako ľudia na tom zarábajú, ale vysvetlil mi skôr sociálny aspekt, ako vie bitcoin ľuďom vo svete pomôcť, ak nemajú prístup k bankovníctvu a službám. Bolo to celkom fascinujúce. Povedal som si, že si pozriem o tom viac, aby som mu to vyvrátil a aby som mu ukázal, že to nie je úplná pravda. Čím viac som sa o bitcoine učil, tým viac som si uvedomoval, že to je fascinujúca technológia a nie prvoplánová bublina. Vtedy som sa prvýkrát intenzívnejšie zoznámil s bitcoinom. Poznanie matematiky mi pomohlo porozumieť, aká revolučná technológia to je.
Teraz sa už venujete aj vzdelávaniu v tejto oblasti. Ako sa to stalo hlavnou náplňou vašej práce?
K vzdelávaniu som pričuchol na vysokej škole, keď som chodieval po Európe na konferencie robiť trénera prezentačných zručností pre deti. Učili sme ich rôzne techniky. Tam som zistil, že vzdelávanie ma veľmi baví. Keď som sa o bitcoine dozvedel viac, povedal som si...
Zostáva vám 85% na dočítanie.