Pozitívne na náladu spotrebiteľov v najväčšej európskej ekonomiky naproti tomu vplývajú zľavy v mnohých obchodoch.
Index spotrebiteľskej nálady spoločnosti GfK pre február klesol v porovnaní s januárom o 0,2 bodu na 3,2 bodu. Index sa znížil už štvrtý raz za sebou.
Podľa expertov bude tento rok z pohľadu spotreby ťažkým rokom. "Spotrebitelia zjavne počítajú s oslabením dynamiky zotavovania hospodárstva," uvádza sa v správe GfK. Podľa aktuálnych prognóz by tempo rastu nemeckej ekonomiky malo v tomto roku dosiahnuť 1,5 % až 2 %. To znamená, že tohtoročná konjunktúra iba z menšej časti vykompenzuje vlaňajší prepad ekonomiky o 5 %.
Keďže konjunkturálne očakávania stagnujú, aj spotrebitelia sú pomerne zdržanlivý ohľadom predpokladaného vývoja svojich príjmov. "Spotrebitelia navyše predpokladajú, že nezamestnanosť sa v najbližších mesiacoch zvýši," tvrdí GfK.
Pozitívne sa však vyvíja takzvaná "ochota kupovať", ktorá informuje o aktuálnej nákupnej nálade spotrebiteľov. Príslušný čiastkový index vzrástol o 4,2 bodu na 25,4 bodu. V tejto oblasti sa prejavil pozitívny vplyv maloobchodných zliav v takmer všetkých segmentoch.
Informovala o tom agentúra DPA.