StoryEditor

Emisný škandál sa rozširuje. Podvádzali aj ďalšie automobilky

01.10.2015, 14:27
Autor:
FinWeb.skFinWeb.sk
Autá s naftovými motormi značiek Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo a ďalších vypúšťajú v prísnejších testoch podstatne viac emisií.

Ukazujú to údaje najväčšieho európskeho autoklubu ADAC. Podľa jeho výskumu vypúšťali niektoré testované nové vozidlá s naftovými motormi od týchto výrobcov aj viac ako desaťkrát viac oxidov dusíka, než koľko ukazovali existujúce testy Európskej únie.

ADAC podrobil vybrané vozidlá existujúcemu európskemu testu NEDC, ktorý vychádza z laboratórnych meraní. Výsledky potom porovnal s druhým testom WLTC, vyvinutým pod vedením OSN. Aj v tomto teste je základom laboratórne meranie. Celý cyklus je však dlhší a podľa pozorovateľov lepšie odráža podmienky reálnej prevádzky. Súčasné plány počítajú s tým, že Európska únia by tento test mala zaviesť v roku 2017, podotkol britský denník The Guardian.

Najhoršie emisné výsledky v teste WLTC podľa údajov ADAC dosiahli vozidlá Nissan X-Trail 1.6 dCi, Renault Espace Energy dCi 160 či Jeep Renegade 2.0. Medzi desiatku vozov s najhoršími výsledkami sa zaradili aj autá Renault Grand Scénic a Renault Kadjar.


Kompletné výsledky testu ADAC nájdete tu


Prvý z týchto vozidiel (Nissan X-Trail 1.6 dCi) v teste WLTC produkoval viac ako štrnásťkrát viac oxidov dusíka, než koľko ukazovali súčasné európske testy. Hovorca Nissanu podľa denníka The Guardian uviedol, že automobilka považuje za svoj záväzok dodržiavať zákony a pravidlá na všetkých trhoch. Obdobne reagoval aj hovorca skupiny Renault, ktorý podotkol, že vozidlá tejto automobilky nie sú vybavené zariadeniami umožňujúcimi falšovať údaje o emisiách.

Viac ako štrnásťnásobne viac emisií oxidov dusíka oproti oficiálnemu testu nameral ADAC u auta Volvo S60 D4. Hovorca automobilky ale uviedol, že v tomto prípade bolo auto pokazené a podnik záležitosť vyšetruje.

Škandál s emisiami prepukol v druhej polovici septembra, kedy americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) obvinila nemecký automobilový koncern Volkswagen, že u takmer pol milióna vozidiel VW a Audi s naftovými motormi, ktoré sa za posledných sedem rokov v USA predali, používal softvér umožňujúca pri testovaní emisií skrývať vysoko nadlimitné hodnoty toxických oxidov dusíka.

Článok bol zverejnený na webe patria.cz

01 - Modified: 2007-10-02 06:12:33 - Feat.: 0 - Title: Kreatívne riešenie - Ryby
01 - Modified: 2024-12-21 04:51:32 - Feat.: - Title: Klimatický expert pre HN: Najdôležitejšie projekty Green Dealu zlyhali, dohoda EÚ potrebuje obrovský reštart 02 - Modified: 2024-12-20 18:31:24 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu a odborári dospeli k dohode, nebudú zatvárať žiadne továrne v Nemecku 03 - Modified: 2024-12-20 14:43:53 - Feat.: - Title: Odbory a vedenie Volkswagenu sa dohodli na úspore štyroch miliárd eur, píše nemecký ekonomický denník 04 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta 05 - Modified: 2024-12-19 19:55:42 - Feat.: - Title: Mzdové rokovania v nemeckom Volkswagene opäť pokračujú do neskorého večera, hrozí krach
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 21:37