Hennes & Mauritz (H&M), druhý najväčší maloobchodný predajca oblečenia na svete, ohlásil vyšší než očakávaný nárast tržieb v máji. Tržby švédskeho módneho obchodného reťazca, ktorý má množstvo svojich obchodov v Európe, vzrástli v poslednom mesiaci druhého účtovného kvartálu spoločnosti o 10 percent v lokálnych menách. Analytici oslovení agentúrou Reuters odhadovali nárast len o 8 percent.
Snímka: flickr/Mike Mozart
Tržby reťazca H&M v druhom účtovnom štvrťroku boli v hodnote 45,9 miliárd švédskych korún, čo predstavuje medziročný nárast o 21 percent. Tržby tak prekonali prognózy odhadujúce tržby v hodnote 44,7 miliárd švédskych korún. Avšak na svojom najväčšom trhu v Nemecku H&M podľa údajov z nemeckého Textilwirtschaft evidoval mesačný pokles celkových tržieb o 5 percent.
Spoločnosť oznámila, že oslabenie švédskej koruny voči väčšine mien na ostatných trhoch, kde H&M pôsobí, malo na tržby výrazne pozitívny vplyv. Rýchlo rastúca firma uviedla, že tržby vrátane dane z pridanej hodnoty vzrástli o 20 percent v švédskych korunách a o 10 percent v ostatných menách. Podľa H&M kalendárne vplyvy mali za následok zníženie májových tržieb o približne 3 percentuálne body a kvartálnych tržieb o približne 2 percentuálne body.
„Nové koncepty a online predaj pravdepodobne čoraz viac prispievajú k organickému rastu,“ povedal analytik Alandsbanken Lars Soderfjall. Údaje sú dobrým znakom pred úplnou kvartálnou správou, ktorá vyjde 25. júna, dodal Soderfjall.
(1 EUR = 9,2040 švédskych korún)