Kým v prípade Brazílie sa stále pochybuje, či budú tohtoročné majstrovstvá sveta nakoniec prínosom pre ekonomiku krajiny, spoločnosť Nike má v tejto otázke jasno. Z futbalového sviatku dokázal svetový výrobca športového oblečenia a doplnkov poriadne vyťažiť. Počas troch mesiacov do konca augusta poskočil jej ziska takmer o štvrtinu a atakoval hranicu jednej miliardy amerických dolárov.
A rástli aj tržby. Konkrétne o 15 percent na osem miliárd dolárov. „Je to pre nás mimoriadne silný nástup do fiškálneho roku 2015,“ pochvalne skonštatoval generálny riaditeľ Nike Mark Parker. Za výborným výsledkom pritom stojí celosvetovo zvýšený dopyt po športovom oblečení a futbalových dresoch, o ktorý sa postarali práve nedávne futbalové majstrovstvá sveta v juhoamerickej krajine.
Nike prinieslo aj dve prekvapenia. Na tohtoročnom šampionáte po prvý krát v histórii sponzorovala spoločnosť viac národných tímov, ako odveký rival Adidas. Veľa peňazí obetoval Nike napríklad na marketingové kampane s brazílskym supertalentom Neymarom či portugalskou hviezdou Ronaldom.
Nike prekvapivo zaznamenala aj oživenie dopytu na stagnujúcich trhoch západnej Európy. „Vytvára sa tu obrovská energia okolo značky Nike v Európe vďaka inovatívnym produktom,“ povedal pre BBC prezident pre riadenie značky v spoločnosti Nike Trevor Edwards.