Spoločnosť Uber, ktorá poskytuje alternatívnu taxislužbu, sa v Austrálii ospravedlnila za svoje nedávne správanie. V deň útoku na kaviareň v Sydney totiž klientom v meste kvôli skokovému nárastu dopytu účtovala až štvornásobné cestovné. Útočník vtedy držal v jednej z kaviarní hostí aj personál ako rukojemníkov a po 17 hodinách incident skončil smrťou troch ľudí vrátane útočníka.
Austráliu prípad šokoval a podobne šokujúce bolo zistenie, že Uber vzniknutej situácie takto využil. V čase mimoriadneho záujmu o službu účtoval ľuďom v Sydney výrazne zvýšenej cestovné, minimálna cena sa pod 100 austrálskych dolárov väčšinou nedostala.
Kritika sa objavila na sociálnych sieťach, Uber potom začal ponúkať službu v meste zadarmo. Chce vraj tiež vrátiť peniaze tým, ktorí 15. decembra premrštené ceny zaplatili. Firma tvrdí, že jej cieľom bolo dostať z centra Sydney čo najrýchlejšie čo najviac ľudí.
Uber poskytuje aplikáciu, ktorá umožňuje zákazníkom spojiť sa s vodičmi taxi. Aplikácia zároveň slúži ako taxameter. V mnohých štátoch však naráža na tamojšie zákony a má tam problémy. Spravodajský server BBC pripomína, že v Južnej Kórei je to kvôli prevádzkovaniu ilegálnej taxislužby. Problémy má firma tiež v Thajsku, Holandsku, Španielsku alebo Nemecku, súdia sa s ňou aj niektoré americké mestá.
V Českej republike Uber podniká od leta, ale Ministerstvo dopravy preveruje novú službu uberPop, ktorá má sprostredkovať spolujazdu. Ministerstvo sa domnieva, že je to v skutočnosti zárobková činnosť v odbore taxislužby, čo podlieha zákonu o cestnej doprave. Spoločnosť nedávno oznámila, že vstúpi aj na Slovenský trh.