Brusel vedel o podozrivých emisiách Volkswagenu už pred piatimi rokmi. „Na určité nezrovnalosti sme prišli v roku 2010. Zistili sme, že emisie namerané v skutočných cestných podmienkach a v laboratóriu sú veľmi rozdielne,“ uviedol v exkluzívnom rozhovore pre HN Vladimír Šucha, generálny riaditeľ Spoločného výskumného centra, ktoré je hlavnou vedeckou inštitúciou EÚ.
Čítajte viac: Ukazovali sme na podozrivé emisie
Európska komisia tento fakt zaznamenala, nepovažovala ho však za právny problém. Proti Volkswagenu preto nezasiahla. „Nemali sme žiadnu indíciu, že by tam dochádzalo k nejakej ilegálnej manipulácii,“ tvrdí Šucha.
Výskumné centrum sa teraz podieľalo na tom, aby sa podobné manipulácie už nemohli opakovať. „Na základe novej legislatívy sa kontroly emisií budú uskutočňovať v reálnych podmienkach na cestách. My sme k tomu vyvinuli metodológiu a zariadenia, ktoré takéto kontroly umožňujú,“ doplnil Šucha.