Emisný škandál automobilky Volkswagen by nemal negatívne ovplyvniť slovenskú ekonomiku, hoci prišiel v čase, keď automobilový priemysel začal opäť rásť po krízovom období na prelome dekád.
„Výroba áut na Slovensku a v okolitých krajinách rastie. Je to jeden z najsilnejších rastových regiónov v automobilovom priemysle v svetovom meradle,“ povedal v diskusnej relácii na TABLET.TV Martin Jesný zo Slovenského automobilového inštitútu.
Zatiaľ nie je jasné, aké opatrenia prijme nemecký koncern. Ak budú plošné, nevyhnú sa ani bratislavskému závodu. „VW by však išiel proti sebe, keby limitoval prevádzku bratislavského závodu, ktorý vyrába úspešné produkty, ako sú vozidlá SUV alebo karosérie do viacerých modelov áut, či nové produkty, ktoré prichádzajú na trh,“ myslí si Jesný a očakáva, že obmedzenia a škrty sa môžu týkať pracovníkov, ktorých si automobilka najíma z personálnych agentúr. „Na to sú agentúrni pracovníci, aby vedeli vykrývať zmeny vo výrobe bez zásahu do personálneho kmeňového stavu,“ dodal Jesný.
Vedenie koncernu VW nevylučuje, že emisný škandál môže mať negatívny vplyv na odbyt. V prípade poklesu predaja by sa musela obmedziť produkcia, čo by mohlo ohroziť pracovné miesta. Informovala o tom agentúra DPA s tým, že vedenie okolo nového šéfa Matthiasa Müllera uvažuje o obmedzení externých zamestnancov.