Automobilka teraz skúma, či manipulácia pri meraní emisií, ktoré boli odhalené v staršom motore EA189, neboli možno aj v prípade prvej verzie motora EA288 používaného od roku 2012. Povedal to dnes agentúre DPA hovorca koncernu. Koľkých motorov by sa problémy mohli týkať sa zatiaľ odmietol vyjadriť.
Nemecký spolkový úrad pre dohľad nad automobilovým trhom KBA doteraz uviedol, že novšie motory EA288 vo verzii Euro 6 sú v poriadku a nemusia byť zvolané na opravu. O staršej verzii sa nezmienil. Staršie verzie motorov EA288 v norme Euro 5 sa používali v Nemecku napríklad v obľúbených modeloch Golf.
Volkswagen v septembri priznal, že do približne 11 miliónov áut s naftovými motormi po celom svete inštaloval softvér, ktorý umožňuje manipulovať výsledky merania emisií. Najväčší škandál v osemdesiatročnej histórii Volkswagenu zrazil trhovú hodnotu podniku o tretinu, donútil k odchodu generálneho riaditeľa spoločnosti a viedol k vyšetrovaniu po celom svete.
Minulý týždeň Volkswagen oznámil, že kvôli škandálu zvolá v Európskej únii do servisov približne 8,5 miliónov vozidiel s naftovým motorom.