Pred rokmi založil najväčšiu českú cestovnú kanceláriu a bol prvý, ktor organizoval letecké zájazdy. Na Slovensku aj v Česku každý poznal jeho typické modré lietadlá. Po krachu svojej firmy sa dokonca musel živiť ako čašník a začínal od nuly. Dnes sa pokúša o veľký návrat. Václav Fischer v Nemecku oživil Fischer Reisen. Na najvyššom súde v Prahe navyše nedávno vyhral kľúčový spor o nepoužívané lietadlá. To mu otvára dvere k stámilionovému odškodnenie od štátu. Václav Fischer pod značkou Fischer Reisen, s ktorou začínal ako emigrant v Nemecku a neskôr aj v Česku a na Slovensku, začal opäť organizovať dovolenky pri mori.
Podnikateľ Václav Fischer tesne pred krachom jeho firmy. Snímka: iDnes.cz
Boj o značku
„Moja cestovná kancelária teraz vstupuje opäť medzi významné nemecké cestovné kancelárie s rozšíreným programom leteckých zájazdov s odletom z nemeckých a rakúskych letísk,“ uviedol Václav Fischer s tým, že počíta aj s klientmi z Českej republiky. O návrate informoval nemecký odborný časopis o cestovnom ruchu FVW. Fischer sa z Česka stiahol po tom, čo jeho cestovnú kanceláriu už v ťažkých problémoch prevzal miliardár Karel Komárek. Sobáš z rozumu sa však skončil divokým rozchodom a sériou sporov napríklad aj o značku Fischer. Podnikateľ po opustení CK Fischer spojil svoje meno s cestovnou kanceláriou Tomi Tour.
V nej podľa svojich slov nevlastnil podiel, len jej prepožičal tvár a skúsenosti. Spoločnosť v roku 2009 skrachovala. Podľa Fischera, ktorý vždy popieral vlastné podnikateľské chyby, za tým stála nečistá konkurencia.
Dva Boeingy
V Nemecku teraz používa značku Fischer Reisen, aj keď celú cestovku s týmto názvom kedysi predal cestovnej kancelárii Condor. „Práva na používanie mena som poskytol na dobu určitú a za určitých podmienok, ktoré pominuli už v roku 2000,“ tvrdí teraz Fischer. Podľa svojich slov nechce v Česku ponúkať svoje zájazdy priamo, podľa informácií MF DNES je dôvodom aj to, že mu to neumožňuje zmluva s Karlom Komárkom.
Zhodou okolností minulý týždeň vyhral na najvyššom súde spor o vlastníctvo svojich bývalých lietadiel Fischer Air. Boeingy boli po Fischerovej páde pripútané k zemi na Ruzyni, kde hnili. V spore, v ktorom je možné ešte dovolanie, išlo o štyridsať miliónov korún, teda asi 1,5 milióna eur. Víťazstvo mu však otvára cestu v spore s Českom, v ktorom žaluje štát o časť ušlého zisku vo výške 334 miliónov korún.
Konkurenti Fischerovi priznávajú zásluhy o prvotný rozvoj cestovného ruchu, jeho neskoršiu stratégiu označujú za stávku na nízke, až podnákladové ceny. „To je také jeho donkichotstvo,“ myslí si Jan Papež z Asociácie cestovných kancelárií. „V Nemecku sú už karty rozdané, nemá tam šancu."