Americkej internetovej spoločnosti Yahoo sa naďalej nedarí zvýšiť tržby, keďže zadávatelia internetovej reklamy sa stále viac orientujú na konkurenčné spoločnosti ako Google či Facebook. Internetová reklama je pritom základným zdrojom príjmov firmy. Zisk Yahoo napriek tomu vzrástol, no pod rast sa podpísalo hlavne znižovanie nákladov. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Zisk spoločnosti za 4. štvrťrok 2013 dosiahol 348 miliónov USD (254,96 milióna eur), čo na akciu predstavuje 33 centov. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 28 %. Bez započítania niektorých jednorazových položiek dosiahla firma zisk 46 centov na akciu. Prekonala tak očakávania trhov, ktoré počítali so ziskom 39 centov/akcia.
Tento výsledok je síce pozitívny, no nerieši hlavný problém spoločnosti, ktorej sa nedarí získať viac peňazí z internetovej reklamy. Rast zisku je výsledkom najmä znižovania nákladov a lukratívnych investícií do ázijských internetových spoločností, najmä do čínskej Alibaba Group. To signalizuje, že ani novej šéfke Yahoo Marisse Mayerovej, ktorá prišla do firmy pred 1,5 rokom práve z konkurenčného Google, sa zatiaľ nepodarilo nepriaznivú situáciu zmeniť.
Tržby klesli medziročne o 6 % na 1,27 miliardy USD, čo predstavuje pokles už 4. kvartál po sebe. To sa odrazilo aj na reakcii trhov a hodnota akcií Yahoo klesla po oznámení výsledkov takmer o 6 %.