Juhokórejský gigant stráca svoju neohrozenú pozíciu. A to v oblasti, ktorá je jeho pýchou- v mobilných zariadeniach. Horší predaj smartfónov ukrojil Samsungu takmer tretinu zisku. Dôvodom je konkurencia zo strany jeho najväčšieho rivala, amerického Applu, ale aj pomerne malého výrobcu z Číny, Xiaomi.
Najväčší pokles zisku za štvrťrok
Koncern Samsung Electronics, najväčší výrobca smartfónov na svete, zaznamenal v poslednom kvartáli minulého roka ďalší pokles zisku aj tržieb. Čistý zisk koncernu v 4. štvrťroku 2014 klesol o 27 % na 5,35 bilióna kórejských wonov (4,34 miliardy eur) zo 7,3 miliardy KRW v rovnakom období 2013. Prevádzkový zisk najväčšieho ázijského výrobcu elektroniky sa za tri mesiace do konca decembra znížil o 36,4 % na 5,29 bilióna KRW (5,23 miliardy eur). Tržby koncernu v poslednom štvrťroku 2014 klesli o 11 % na 52,73 miliardy KRW, ale v porovnaní s 3. kvartálom, keď dosiahli 47,45 miliardy KRW, vzrástli o 11,1 %. Za celý minulý rok sa čistý zisk Samsungu znížil o 23,2 % na 23,4 bilióna KRW z 30,47 bilióna KRW v roku 2013 a jeho tržby klesli o 9,8 % na 206,21 bilióna KRW.
Čítajte aj:
Apple zlomil všetky rekordy. A dobieha Slovensko
Samsung ohrozujú menší hráči
Zisk mobilnej divízie sa pritom v sledovanom období prepadol o 64 % na 1,96 bilióna KRW. Jej zisk klesá už päť kvartálov v rade, čo naznačuje, že Samsung stráca pozíciu na trhu so smartfónmi, odkiaľ ho vytláča konkurencia, najmä americký Apple. Hrozbou pre Samsung sa však paradoxne stal omnoho menší hráč. "Čínsky Apple", ako sa hovorí značke Xiaomi, dokonca na čínskom trhu vytlačil Samsung z pozície trhovej jednotky.