Čínska Alibaba len za 14 hodín predala produkty v hodnote viac ako päť miliárd dolárov. A to vďaka Dňu nezadaných, ktorý sa v Číne nesie v znamení nákupu a veľkých zliav. Ide tak o najväčší maloobchodný deň v roku.
Alibaba ponúkla v tento deň strmé zľavy na webovej stránke Tmall, ktorá pod gigant patrí a ponúka pre miestne čínske a medzinárodné podniky kvalitný značkový tovar. Na zľavy však nalákali zákazníkov aj prostredníctvom ďalších svojich webových stránok. „11.november je kľúčovým miľníkom pre Alibabu. Spoločnosť využila slávnosť na to, aby vybudovala svoju dominanciu medzi e-komerce hráčmi. S IPO Alibaby, má spoločnosť ambíciu, aby sa táto značka stala globálnou,“ zhodnotil Allen Xu, konzultant výkonného riaditeľa spoločnosti.
Vznikol ako vtip
Predaje Alibaby tak len za necelých 14 hodín dosiahli výšku 5,9 miliardy dolárov. Deň nezadaných vymysleli študenti vysokých škôl ako vtip, kedy si v tento deň dopriali malý darček, aby oslávili svoju slobodu. Neskôr sa z tohto stalo bezbrehé nakupovanie v špeciálnych zľavách a Deň nezadaných sa stal ekvivalentom pre Cyber pondelok, ktorý funguje v Amerike a Kanade. Je to vždy prvý pondelok hneď po Vďakyvzdaní a ide o nákupný festival v internetovom nakupovaní.
Nárast predaju
V tomto roku sa očakáva, že predaje Alibaby dosiahnu hodnotu asi 50 miliárd jüanov (8,17 miliárd dolárov), čo by mal byť nárast o 40 percent oproti minulému roku. Tvrdí to Ben Cavender, riaditeľ spoločnosti China Market Research Group.