Prídete do banky a požiadate bankára, aby vám preniesol váš účet na lacnejší bankový balíček, ktorý od februára musia zo zákona poskytovať slovenské finančné domy. V niektorých bankách vám však nenechajú to isté číslo účtu, ale založia účet nanovo. Pre človeka to znamená kolotoč byrokracie. „Bude potrebné oznámiť zmenu čísla účtu zamestnávateľovi, zmeniť inkasné príkazy. Prípadne vrátiť pôvodnú kartu a počkať na vydanie novej,“ hovorí analytik Finančného kompasu Maroš Ovčarik.
Čítajte viac: Lacnejší bankový účet nie je pre každého
Komplikácia s prenosom účtu na lacnejšiu zákonnú verziu sa týka ČSOB a Prima Banky. Takto sme si vysvetlili zákon, znie dôvod ČSOB, prečo postupujú inak ako ostatné finančné domy. Podobne argumentuje aj Prima Banka. „Banka v súlade so zákonom poskytuje tento účet iba klientom, ktorí nemajú zriadený iný platobný účet. S novým účtom klient získa nové číslo účtu,“ povedala hovorkyňa Ľuboslava Šillerová.
Odborníci nepredpokladajú, že banky budú lacný bankový účet klientom aktívne ponúkať. „Ak má firma produkt, na ktorom nie je zisková, respektíve je až stratová, bolo by proti logike robiť mu kampaň,“ hovorí analytik Finančnej hitparády Pavel Škriniar.