Čína predstavila nový plán, ako podporiť rýchlo rastúci sektor elektronického podnikania. Jeho objem sa začal zväčšovať už pred niekoľkými týždňami, keď Čína predstavila svoj ambiciózny plán reforiem hospodárstva. Čínska vláda plánuje v roku 2015 dosiahnuť v oblasti elektronického obchodu objem transakcií v hodnote 18 biliónov juanov (2,19 biliónov eur), uviedol portál CNBC.
Spolu s rastom obľúbenosti smartfónov a širokopásmových sietí si Čína trúfa predbehnúť v oblasti online predaja Ameriku. Tá teraz drží svetové prvenstvo. Celkové výdavky čínskych spotrebiteľov na nákup tovaru prostredníctvom internetu v roku 2012 dosiahli 212,4 miliardy dolárov. V Amerike to bolo 228,7 miliardy dolárov.
Čínska vláda robí všetko pre to, aby podporila spotrebu a sektor služieb, pretože práve v týchto oblastiach vidí budúcnosť svojej ekonomiky, ktorá v posledných rokoch bojovala s veľmi nízkym rastom a recesiou. Podľa nových direktív sa Čína snaží dosiahnuť, aby elektronické obchody tvorili minimálne 10 percent celkového vývozu a dovozu krajiny, uvádza ďalej portál CNBC.
"Elektronický obchod si dokáže získať zákazníkov oveľa jednoduchšie, ako klasický predaj. Tiež je významným zdrojom rastúcej spotreby," povedal Jeff Walters z Boston Consulting Group. Smernice priamo podporia spoločnosti ako napríklad súčasného trhového lídra Alibaba, ktorému patrí viac ako polovica online obchodov, kedy spoločnosti predávajú konečnému spotrebiteľovi.