Starbucks, sieť amerických obľúbených kaviarní, sa podľa jej šéfa vníma ako technologická firma. Aspoň to naznačil počas konferenčného hovoru pri štvrťročnom uverejňovaní firemných výsledkov. Je to tým, že sa Starbucks snaží a bude snažiť do konca roka priniesť svojim klientom možnosť objednať si svoj nápoj už v predstihu a potom si ho len vyzdvihnúť.
Spoločnosť sa novou technológiou a novým spôsobom snaží minimalizovať fronty bežne sa tvoriace pred pokladňami reťazca kvôli nápojom, ktoré sú náročné na prípravu, respektíve dĺžka ich prípravy je vyššia ako pri štandardných typoch objednávok. To potom odrádza menej trpezlivých zákazníkov a tak spoločnosť prichádza o tržby, ktoré by bez front získala. Preto je pre Starbucks podstatné znížiť počet ľudí čakajúcich v rade na prijateľnejšiu úroveň.
Schultz povedal, že čím viac zákazníkov, ktorých obslúžia, tým viac porastú ich operatívne výsledky. CEO Starbucksu tiež povedal, že už mobilná revolúcia má dopad aj na výsledky Starbucks.
Sekundárnym parametrom, ktorý bude rozhodovať o tom či budú užívatelia používať mobilnú aplikáciu pre objednávanie nápojov je program odmien Starbucks, v ktorom zákazníci môžu obdržať nápoj alebo jedlo zadarmo. Funguje to ako stimul k tomu, aby užívatelia boli motivovaní aplikáciu používať.
Okrem objednávania by nová aplikácia mala urýchliť a zjednodušiť platenie v pobočkách Starbucks. Aplikácia v sebe vie uchovávať dáta o kreditnej karte a tú potom možno využiť aj na rýchle platenie pri pokladni. Navyše platenie prostredníctvom aplikácie nesie so sebou jednu príjemnú vec. Ľudia minú viac ako pri štandardnom platobnom styku. Zákazníci nevnímajú, že míňajú peniaze, keď platia aplikácií.
Starbucks sa prostredníctvom mobilného sveta snaží rozšíriť svojou pôsobnosť aj mimo čas, kedy sú zákazníci v kaviarni a konzumujú svoje produkty.
Hoci je Starbucks medzi svojimi konkurentmi prvý, kto hlbšie vstupuje do digitálného sveta, je stále ďaleko od ideálneho stavu.
Aktuálne stojí akcie Starbucks 57,23 USD.
Článok bol zverejnený na webe patria.cz