Applu sa konečne podarilo preniknúť na čínsky trh. Kým doteraz mal na najväčšom ázijskom trhu len malý podiel na trhu, v treťom štvrťroku Apple predal viac iPhonov ako doma v USA. Informuje o tom denník Financial Times.
Predaj potiahol operátor
Analytici predpokladajú, že k rastu výrazne prispela dohoda Applu s najväčším telefónnym operátorom v krajine, ktorý začal predávať iPhony 6 od októbra. Americká spoločnosť tiež ďalej rozširuje svoje pôsobenie v Číne.
Odborníci oslovení FT odhadujú, že v období októbra a decembra Apple predal v Číne 36 percent vyrobených iPhonov. V Spojených štátoch by to malo byť okolo 24 percent. Šéf Applu Tim Cook predpokladal, že predaje v Číne predbehnú tie na domácom trhu už na jeseň roku 2013. Vtedy sa však takmer tretina všetkých iPhonov predala práve v Spojených štátoch, v Číne to bolo 22 percent.
Prekážkou je konkurencia, ale aj štát
Podiel iPhonov na čínskom trhu vlani vzrástol, rastie ale aj konkurenčné Xiaomi. Naopak Samsung, ktorý vedie na globálnom trhu smartfónov, v Číne stagnuje. Záujem o produkty Applu by sa mohol ďalej zvyšovať po uvedení nových smart hodiniek. Tie by mala spoločnosť v Číne predstaviť v nasledujúcich mesiacoch.
Apple na čínskom trhu podľa FT čelí novým výzvam. Či už je to konkurencia alebo kontrola zo strany štátu. List dodáva, že predstavenie iPhonu 6 bolo vlani pozdržané práve kvôli tamojším regulátorom. A trhu so smartfónmi v Číne stále dominujú lacné zariadenia s operačným systémom Android.