Linku vedúcu cez Žilinu a tatranské mestá preto čoskoro posilní. Od 29. februára pridá večerné vlak z Prahy, ktoré doteraz končil v Spišskej Novej Vsi.
Novo bude spoj zachádzať aj do Prešova a Košíc. Z českej metropoly bude čiernozlatá súprava Leo Expressu vyrážať o 19:11, v konečnej stanici bude skoro ráno. V Košiciach sa otočí a v smere do Praha odíde vo 4.45.
Do Prešova a Košíc tak bude firma jazdiť z českej metropoly po novom dvakrát denne, rovnako tak aj v druhom smere. Pre Leo Express ide o veľmi dôležité spojenie.
V Prešove vidí potrenciál
"Spoje medzi Prahou, Žilinou, Prešovom a Košicami patrí dlhodobo medzi naše nejobsazenějšie vlaky. Ľudia v Prešove priam milujú naše služby. Ich celkový prínos pre tržby sa pohybuje okolo desiatich percent a má potenciál byť až tridsaťpercentný. Využili sme aj to, že boli zrušené IC vlaky na Slovensku a našim novým ranným spojom z Košíc a Prešova ponúkame aj alternatívu s prestupom na rýchlik v Žiline do Bratislavy. Rovnako ako v Česku, chceme ďalej rozširovať našu sieť aj na Slovensku," povedal Peter Köhler z Leo Expressu.
Najlacnejšie lístky budú pri včasnom nákupe stáť 269 korún (10 eur). V špičke býva podľa Petera Köehlera vlak do Košíc vypredaný, v slabších dňoch sa pohybuje okolo 60 percent.
Prvýkrát v pluse
Súkromný dopravca podnikateľov Leoša Novotného naopak zruší ranný vlak s odchodom o 3:55 z Bohumína do Prahy a z Prahy do Bohumína 6:11. Tieto súpravy neboli príliš vyťažené, preto firma využije vlak radšej inde.
Leo Express na konci minulého roka oslávil tretie narodeniny - na vysoko konkurenčnej trase medzi Prahou a Ostravou pôsobí od roku 2012. Doteraz bol v červených číslach, ale na začiatku nového roka začali jeho ľudia vysielať pozitívne správy.
Vlani vlaky a autobusy Leo Expressu prepravili takmer 1,1 milióna cestujúcich, medziročne si prilepšili o 210 tisíc. Tržby dopravcu sa za minulý rok zvýšili o 35 percent na 260 miliónov korún (9,6 miliónov eur). Vlani v decembri sa potom firma prvýkrát prehupla do zisku.
Doterajšie stratové hospodárenie prisudzujú manažéri Leo Expressu predovšetkým údajne nezákonnej cenovej politike štátnych Českých dráh, ktoré na linke Praha - Ostrava tiež jazdia na komerčné riziko, rovnako ako ďalší súkromník RegioJet. Kvôli podozreniu na predátorské ceny Českých dráh sa firma súdi.