Tržby kanadského výrobcu inteligentných telefónov BlackBerry v prvom štvrťroku finančného roka ďalej prudko klesli a firma zostala tretí kvartál po sebe vo vysokej strate. Producent kedysi veľmi obľúbených prístrojov sa kvôli prepadu záujmu o svoje produkty rozhodol pre nákladnú reštrukturalizáciu a musí odpisovať značnú časť svojich aktív.
Firma dnes uviedla, že tržby v období od marca do mája jej v medziročnom porovnaní klesli o 35 percent na 424 miliónov dolárov. Čistá strata po započítaní odpisov a nákladov na reštrukturalizáciu dosiahla 670 miliónov USD, bez zahrnutia jednorazových položiek ale firma registrovala mierny zisk, a to 14 miliónov USD.
V predchádzajúcom štvrťroku utrpela firma čistú stratu 238 miliónov dolárov, o rok skôr mala naopak zisk, ktorý predstavoval 68 miliónov USD. Firma sa ešte pred piatimi rokmi volala Research In Motion a vtedy vytvárala štvrťročné tržby cez štyri miliardy dolárov.
Kvôli prepadu záujmu o svoje inteligentné telefóny sa firma rozhodla zmeniť svoj podnikateľský model a miesto na hardvér stavila na softvér a služby. Tieto odbory majú teraz na celkových výnosoch zhruba tretinový podiel.
Research In Motion bola s prístrojmi BlackBerry priekopníkom inteligentných telefónov a jej prístroje mali v obľube najmä manažéri. V posledných rokoch ale firma na trhu výrazne zaostala za prístrojmi s operačným systémom Android a za telefóny iPhone od americkej spoločnosti Apple.