StoryEditor

Tempo nakupovania ovplyvní hudba

04.08.2016, 00:00
Zákazník si neuvedomuje, čo s ním robia sluch a čuch, píše Jakub Berčík zo Slovenskej poľnohospodárskej univerzity.

Aj keď si to možno neuvedomujeme, či sa nám to páči alebo nie, každý z nás dennodenne prichádza do kontaktu s marketingovými aktivitami v rôznych životných situáciách na mnohých miestach.

Všetky funkcie, ktoré marketing plní, vyúsťujú do tej najpodstatnejšej. A tou je zabezpečenie dostatočne širokej ponuky a predaja výrobkov a služieb, čo v konečnom dôsledku prináša firmám zisk. Čo predchádza nášmu spotrebiteľskému správaniu a rozhodovaniu, priamo pri nákupe príliš často nehodnotíme. Jednoducho nakúpime, čo potrebujeme (niekedy aj to, čo nepotrebujeme), prídeme k pokladnici, zaplatíme a spokojne odchádzame. Vôbec si neuvedomujeme, koľko externých faktorov nás spotrebiteľov vedome alebo nevedome ovplyvní, kým prejdeme celou predajňou až k pokladnici.

Vnímavá slepota
Faktom je, že marketing sa už od samého počiatku orientuje na pamäť, emócie a vytváranie rôznych asociácií. Všade prítomná reklama a vizuálna presýtenosť na jednej strane a túžba po objavovaní nových vecí, zážitkoch a inováciách na druhej strane spôsobili, že sa stávame voči tradičným marketingovým aktivitám čoraz viac imúnni, a teda ich registrujeme v stave „vnímavej slepoty“.

Čo to pre nás kupujúcich znamená? Aj keď si myslíme, že sa vieme vyhnúť množstvu rušivých informácií prichádzajúcich z každej strany, nepomôžeme si, pretože tieto impulzy či podnety vnímame podvedome, a tým sa hlboko uchovávajú v našom mozgu. To spôsobuje, že dnes už nepotrebujeme značku produktu vidieť, ale vieme ju identifikovať aj na základe čuchu, sluchu, alebo dokonca na základe príbehu, ktorý sa nám s danou značkou spája.
Rovnako, ak si kúpime napríklad auto v nadštandardnej výbave, po ktorom sme dlho túžili...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-18 12:03:58 - Feat.: - Title: Rozdali Radio Head Awards 2022. Cenu získali kapela Para, posledný album Mekyho Žbirku, ale aj projekt Slovenská Tepláreň 02 - Modified: 2023-03-15 12:27:38 - Feat.: - Title: Vykladanie paliet či zmena organizácie regálov: Týchto 16 vecí v supermarketoch je nočná mora 03 - Modified: 2023-03-14 14:48:13 - Feat.: - Title: Česko a Slovensko aj po 30 rokoch najviac obchodujú s dopravnými prostriedkami, náš vývoz však klesol 04 - Modified: 2023-03-03 15:11:11 - Feat.: - Title: Deficit Únie v obchode s Ruskom klesol na tretinu úrovne pred vojnou. Dováža sa menej ropy, uhlia i plynu 05 - Modified: 2023-03-05 12:00:00 - Feat.: - Title: Lekár varuje, o sluch môžeme prísť aj zo sekundy na sekundu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. marec 2023 10:48