StoryEditor

Tempo nakupovania ovplyvní hudba

04.08.2016, 00:00
Zákazník si neuvedomuje, čo s ním robia sluch a čuch, píše Jakub Berčík zo Slovenskej poľnohospodárskej univerzity.

Aj keď si to možno neuvedomujeme, či sa nám to páči alebo nie, každý z nás dennodenne prichádza do kontaktu s marketingovými aktivitami v rôznych životných situáciách na mnohých miestach.

Všetky funkcie, ktoré marketing plní, vyúsťujú do tej najpodstatnejšej. A tou je zabezpečenie dostatočne širokej ponuky a predaja výrobkov a služieb, čo v konečnom dôsledku prináša firmám zisk. Čo predchádza nášmu spotrebiteľskému správaniu a rozhodovaniu, priamo pri nákupe príliš často nehodnotíme. Jednoducho nakúpime, čo potrebujeme (niekedy aj to, čo nepotrebujeme), prídeme k pokladnici, zaplatíme a spokojne odchádzame. Vôbec si neuvedomujeme, koľko externých faktorov nás spotrebiteľov vedome alebo nevedome ovplyvní, kým prejdeme celou predajňou až k pokladnici.

Vnímavá slepota
Faktom je, že marketing sa už od samého počiatku orientuje na pamäť, emócie a vytváranie rôznych asociácií. Všade prítomná reklama a vizuálna presýtenosť na jednej strane a túžba po objavovaní nových vecí, zážitkoch a inováciách na druhej strane spôsobili, že sa stávame voči tradičným marketingovým aktivitám čoraz viac imúnni, a teda ich registrujeme v stave „vnímavej slepoty“.

Čo to pre nás kupujúcich znamená? Aj keď si myslíme, že sa vieme vyhnúť množstvu rušivých informácií prichádzajúcich z každej strany, nepomôžeme si, pretože tieto impulzy či podnety vnímame podvedome, a tým sa hlboko uchovávajú v našom mozgu. To spôsobuje, že dnes už nepotrebujeme značku produktu vidieť, ale vieme ju identifikovať aj na základe čuchu, sluchu, alebo dokonca na základe príbehu, ktorý sa nám s danou značkou spája.
Rovnako, ak si kúpime napríklad auto v nadštandardnej výbave, po ktorom sme dlho túžili...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-22 09:00:00 - Feat.: - Title: Čo robia výhercovia predchádzajúcich sérií Česko Slovenskej Superstar? Hudba ich stále živí, sláva zostala len niekomu 02 - Modified: 2024-11-16 12:51:43 - Feat.: - Title: Najlepšiu gitaru Noela Gallaghera vydražili za 226 800 libier 03 - Modified: 2024-11-15 16:27:42 - Feat.: - Title: Pre matky, športovcov aj školy: Nová hymna bude veľkým prekvapením, jej autor čelí kritike aj nadšeniu 04 - Modified: 2024-10-30 23:00:00 - Feat.: - Title: Zuzana Smatanová: Rozbila som sa na kúsky a zase poskladala nanovo. Je užitočné držať sa "na nule" 05 - Modified: 2024-10-25 12:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Speváci a lámači dievčenských sŕdc! Otestujte sa, či sa vyznáte v legendárnych One Direction
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. november 2024 21:11