RegioJet vlani zarobil 41 miliónov českých korún (1,5 mil. eur) a prvýkrát tak neskončil svoje hospodárenie v strate. Vyplýva to z výročnej správy, ktorú RegioJet zverejnil v zbierke listín.
Dopravcovi pritom výrazne narástli aj tržby a počty cestujúcich. Ešte v roku 2014 firma prerobila 42 miliónov korún. "Z veľkých železničných osobných dopravcov v Českej republike sa RegioJet stal z hľadiska hospodárenia najúspešnejším a jediným, ktorý sa v roku 2015 prehupol do ziskového hospodárenia," uviedol majiteľ firmy Radim Jančura vo výročnej správe.
"Čakáme tento rok podobný hospodársky výsledok, počet cestujúcich aktuálne rastie o štvrtinu," povedal hovorca firmy Aleš Ondrůj. RegioJet začal jazdiť s vlakmi medzi Prahou a Ostravou v septembri roku 2011, doteraz v súčte prerobil viac ako štvrť miliardy korún (9,3 mil. eur).
Podľa výročnej správy vlani firma utŕžila 649 miliónov korún, medziročne tak tržby narástli o 45 percent. Kompenzácie za štátom nariadené zľavy od ministerstva dopravy vlani dosiahli 43 miliónov korún, teda necelých sedem percent celkových príjmov.
Kritici nástupu súkromníkov pritom s obľubou tvrdia, že títo dopravcovia žijú práve z týchto dotácií. Firma tvrdí, že vlani na daniach, povinných odvodoch a poplatkoch za dopravnú cestu odviedla 120 miliónov korún (4,4 mil. eur).
Vo svojich vlakoch v Česku a na Slovensku RegioJet vlani prepravil 3 milióny cestujúcich, za tohtoročný prvý polrok firma rastie o 25,7 percent. "Celkový rast počtu cestujúcich v tomto roku očakávame vo výške približne 25 percent. Je to jednak vďaka rozšíreniu služieb na trase Praha - Košice, kde sme aktuálne najväčším dopravcom; rovnako ako vďaka našej novej linke vedúce do Starého Mesta, Přerova a na Zlínsko," dodal Jančura. Od decembra chce dopravca jazdiť aj medzi Prahou a Bratislavou.
Výsledky zverejnil aj celý holding Student Agency, ktorý zastrešuje hlavne autobusovú dopravu, predaj leteniek či zájazdov. Firma vlani dosiahla tržby 2,7 miliardy, prvýkrát sa dostali nad dve miliardy korún výnosy z predaja cestovných lístkov do vlastných autobusov. Členenie výnosov podľa činností ukazuje rast prakticky vo všetkých hlavných biznisoch s výnimkou predaja zájazdov. Zisk klesol z 240 na 220 miliónov korún.