Rožňavský Kaltenecker patril takmer dvadsať rokov medzi zaujímavé značky. Z pôvodného minipivovaru postupne vyrástol aj vďaka pestrej ponuke produktov. Navyše úspešne expandoval do zahraničia. Potom prišli finančné problémy a za posledné tri roky vyrobil 2,1 miliónovú stratu.
Pred rokom sa tak dostal na križovatku – buď pôjde do konkurzu, alebo sa pokúsi o reštrukturalizáciu. Prednosť dostala druhá možnosť, ktorú dnes pivovar úspešne dovŕšil. Súd mu totiž odklepol reštrukturalizačný plán a ukončenie ozdravného procesu. Detaily plánu vedenie Kalteneckera pre HN nespresnilo.
Časť jeho produktového portfólia však prešla dramatickou zmenou a ohlásil modernizáciu varenia piva. Podľa maloobchodného analytika majú produkty z Rožňavy na trhu šancu.
„Konkurencia je síce mimoriadne veľká, ale firma nedoplatila na to, že jej produkty boli nekonkurencieschopné.“ myslí si Ľubomír Drahovský.