Ani po roku od prevalenia emisného škandálu, ktorý si vyslúžil prezývku Dieselgate, si nemecký koncern Volkswagen nemôže vydýchnuť. Po desiatkach žalôb a miliardách sľúbených na nápravu škôd musí najnovšie spoločnosť Porsche, ktorá je najväčším akcionárom Volkswagenu, čeliť žalobe zo strany investorov. Tí jej vyčítajú, že pri minuloročnej správe nezahrnula finančné hrozby a následky škandálu s podvodným softvérom, ktoré ovplyvnia ich výnosy. Porsche vlastní 52,2 percenta koncernu Volkswagen a pri dvanástich žalobách, ktoré v súčasnosti má od investorov na krku, jej hrozí strata až 3,4 miliardy eur. Podľa Porsche sú „všetky sťažnosti nepodložené“.
Už túto nedeľu uplynie rok od dňa, keď americký Úrad pre ochranu životného prostredia odhalil nekalé praktiky Volkswagenu pri podvodoch s emisiami. A hoci sa napriek tomu automobilka môže tešiť z dobrého predaja, zisky pre vysoké výdavky s nápravou klesajú a pošramotenú povesť, najmä v USA, sa značke VW ešte nepodarilo napraviť.
VolkswagenReuters
StoryEditor